arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۰۰ - ۰۲ آبان ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱ آبان ۱۳۷۷: به من گفتند برای تجدید دوره سازندگی اقدامی کنید؛ گفتم خدمت این است که کنار باشم و امکان دهیم افراد لایق ظهور کنند

خاطرات آیت الله هاشمی: عصر آقاى موسوى، ابوالزوجه على اخوى‌زاده آمد. گفت، وضع صنایع و تولید خیلى بد است و امید صنعتگران، این است که شاید شما براى تجدید دوره سازندگى اقدامى بکنید. گفتم، خدمت مهم فعلاً این است که کنار باشم و امکان بدهیم که از درون جامعه، افراد مدیر و لایقى ظهور کنند و انقلاب مثل سال‌هاى گذشته، وابسته به افراد معدودى از جمله من نباشد و طبعاً چنین نوسان‌هایى خواهیم داشت. از بانک مرکزى شکایت کرد که در مورد تجدید ال‌سى ماشین‌آلات آب معدنى‌اش اقدام نمى‌کند؛ با اینکه ماشین‌ها ماه‌هاست که به گمرک رسیده و منتظر ترخیص است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

[امروز انتخابات مجلس خبرگان برگزار شد.] در منزل بودم. براى رأى دادن به حسينيه جماران رفتم. عفت و فاطى و سارا هم همراه بودند. رأى داديم و مصاحبه‌اى‌كردم. تا شب در منزل مطالعه مى‌كردم و كتابخانه را تنظيم مى‌نمودم. ظهر بچه‌ها جمع بودند و صحبت‌ها بيشتر در مورد انتخابات بود. رسانه‌هاى خارجى، سعى در دلسرد‎كردن روحيه مردم دارند و صداوسيما به صورت افراطى، در تشويق مردم مى‌كوشد.

عصر آقاى موسوى، ابوالزوجه على اخوى‌زاده آمد.گفت، وضع صنايع و توليد خيلى بد است و اميد صنعتگران، اين است كه شايد شما براى تجديد دوره سازندگى اقدامى بكنيد. گفتم، خدمت مهم فعلاً اين است كه كنار باشم و امكان بدهيم كه از درون جامعه، افراد مدير و لايقى ظهور كنند و انقلاب مثل سال‌هاى گذشته، وابسته به افراد معدودى از جمله من نباشد و طبعاً چنين نوسان‌هايى خواهيم داشت. از بانك مركزى شكايت كرد كه در مورد تجديد ال‌سى ماشين‌آلات آب معدنى‌اش اقدام نمى‌كند؛ با اينكه ماشين‌ها ماه‌هاست كه به گمرك رسيده و منتظر ترخيص است.

نظرات بینندگان