arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۹ - ۰۲ آبان ۱۴۰۰

رایزنی‌های عراق و عربستان برای همکاری در حوزه انرژی

مقامات عراق و عربستان در نشست کمیته انرژی و صنابع تبدیلی در ریاض درباره خطوط برق و توسعه میادین گاز گفتگو کردند. دفتر رسانه وزارت نفت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکی از برجسته‌ترین موضوعاتی که در دستور کار کمیته مورد بحث قرار گرفت، امکان مشارکت و سرمایه گذاری در توسعه تعدادی از میدان‌های با ترکیبات هیدروکربنی گازی، مشارکت در پروژه صنایع پتروشیمی نبراس، ارتباط برق خلیج فارس، پروژه و مطالعه تأسیس شهر‌های صنعتی و سایر موارد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: مقامات عراق و عربستان در نشست کمیته انرژی و صنابع تبدیلی در ریاض درباره خطوط برق و توسعه میادین گاز گفتگو کردند.

به گزارش  تقدم الاخباریه، دفتر رسانه وزارت نفت عراق در بیانیه ای اعلام کرد: احسان عبدالجبار، وزیر نفت بر اهمیت همکاری و ادغام اقتصادی با عربستان سعودی، به ویژه در بخش نفت، انرژی و تولید تاکید کرد.

وی افزود: روابط دوجانبه شاهد پیشرفت بزرگی در همه زمینه هاست و ما تمایل عربستان را در سرعت بخشیدن به اجرای محورهای مورد توافق در زمینه انرژی و بخش های صنعت در برنامه مشترک کمیته عراق و عربستان دربخش انرژی و صنایع تبدیلی مشاهده کرده ایم.

عبدالجبار تصریح کرد: یکی از برجسته ترین موضوعاتی که در دستور کار کمیته مورد بحث قرار گرفت ، امکان مشارکت و سرمایه گذاری در توسعه تعدادی از میدان های با ترکیبات هیدروکربنی گازی ، مشارکت در پروژه صنایع پتروشیمی نبراس، ارتباط برق خلیج فارس، پروژه و مطالعه تأسیس شهرهای صنعتی و سایر موارد بود.

در همین حال، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان ، وزیر انرژی عربستان ، بر تمایل ریاض به تقویت چشم اندازهای همکاری دو جانبه بین دو کشور برادر به نحوی که منافع مشترک را تامین کند، و بر تمایل شرکت های ملی سعودی برای مشارکت در اجرای تعدادی از پروژه های سرمایه گذاری که از بخش انرژی و صنایع تولیدی در عراق حمایت می کنند، تأکید کرد.

عادل کریم، وزیر برق عراق به نوبه خود اتصال برق عراق و خلیج فارس و آمادگی این وزارتخانه برای ارائه تمام قابلیت های فنی برای اجرای این پروژه که به پوشش بخش مهمی از نیازهای عراق کمک می کند، با اهمیت عنوان کرد.

وی فاش کرد: قرارداد با شرکت سعودی ، Aqua Power ، برای اجرای پروژه سرمایه گذاری برای تولید (۱۰۰۰) مگاوات انرژی خورشیدی در استان نجف در آینده نزدیک میان دو کشور امضا می شود.

قابل ذکر است که کمیته عراق و عربستان برای انرژی و صنایع تبدیلی جلسات دوره ای خود را برگزار می دهد و وزارتخانه های نفت ، برق و صنعت و کمیسیون ملی سرمایه گذاری در آن حضور خواهند داشت.

نظرات بینندگان