arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۲ - ۰۲ آبان ۱۴۰۰

دبیر کمیته علمی کرونا: لزوم تزریق واکسن آنفلوانزا در بین کادر بهداشت و درمان و سالمندان / سطح آنتی بادی خون پس از شش ماه از تزریق واکسن کرونا کاهش می‌یابد

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: تزریق واکسن آنفلوانزادر بین کادر بهداشت و درمان و سالمندان ضروری است. جماعتی تاکید کرد: در حال حاضر مطالعات در زمینه تزریق در بوستر انجام شده و نتایج خوبی در خصوص تلقیح در یاد آور به دست آمده است. تحقیقات نشان می‌دهند که پس از شش ماه سطح آنتی بادی خون کاهش پیدا می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: تزریق واکسن آنفلوانزادر بین کادر بهداشت و درمان و سالمندان ضروری است.

حمید رضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به لزوم واکسیناسیون جمعی برای مبارزه و پیشگیری از بروز پیک ششم بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: در حال حاضر صحبت هایی از بروز پیک ششم در دنیا و کشورمان به گوش می رسد. در برخی از شهرستان ها گزارش هایی مبنی بر استقبال کم از تزریق واکسن دیده می شود که این امر موجب چرخش ویروس در صورت نرسیدن به ایمنی جمعی در هر جامعه ای می‌شود.

او ادامه داد: برای ایجاد یک ایمنی جمعی در کشور باید حدود ۸۰ درصد از جمعیت جامعه هر دو دز واکسن را تزریق کنند تا سیستم ایمنی بدن افراد در برابر ویروس کرونا ایمن و مقاومت بدن در برابر این بیماری افزایش پیدا کند.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا بیان کرد: متاسفانه در برخی از مناطق کشور دستورالعمل های بهداشتی به خوب رعایت نمی شوند و این موضوع سبب چرخش ویروس کرونا و بروز پیک جدید بیماری کرونا در کشور می شود. محدودیت های هوشمند در حال بررسی و نتایج آن به صورت کامل به ستاد ملی کرونا گزارش خواهد شد.

جماعتی تاکید کرد: در حال حاضر مطالعات در زمینه تزریق در بوستر انجام شده و نتایج خوبی در خصوص تلقیح در یاد آور به دست آمده است. تحقیقات نشان می دهند که پس از شش ماه سطح آنتی بادی خون کاهش پیدا می کنند و در افراد سالمند و کسانی که دچار بیماری های زمینه ای هستند مقاومت بدن و سیستم ایمنی شان بعد از حدود شش ماه تضعیف می شود.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: در حال حاضر دز بوستر به کادر بهداشت و درمان تزریق می شود. امروزه کادر بهداشت و درمان، افراد در معرض خطر و بیماران زمینه ای برای پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزا باید واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.

او افزود: برای کاهش مرگ و میر و میزان بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی افراد باید دو دز واکسن را هرچه سریع تر تزریق کنند.

نظرات بینندگان