arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۰۳ آبان ۱۴۰۰

کرملین: پوتین و بنِت بار دیگر دیدار می‌کنند

سخنگوی کاخ کرملین خبر داد که انتظار می‌رود رئیس جمهور روسیه و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از دیدار در سوچی، بار دیگر در سن‌پترزبورگ نشستی داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) از احتمال دیدار مجدد سران مسکو و تل‌آویو در آینده نزدیک خبر داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌تواند با حضور در نشست «مجمع اقتصادی بین‌المللی سن‌پترزبورگ» (SPIEF)، با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دیدار کند.

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی با بیان اینکه قرار ملاقات بنت و پوتین هنوز قطعی نشده، اما خبر داد که جزئیات این دیدار در حال هماهنگ‌شدن از طریق کانال‌های دیپلماتیک است.

بر اساس این گزارش، پوتین پس از ملاقات با بنت در سوچی، با او تماس گرفت و از وی دعوت کرد تا به همراه همسرش به سن‌پترزبورگ سفر کند.

به نوشته اسپوتنیک، سخنگوی کرملین توضیح داد: «گزینه‌های مختلفی ممکن است. رئیس جمهور [پوتین] همچنین در مورد مجمع اقتصادی سن‌پترزبورگ و به طور کلی در مورد [سفر به] سن‌پترزبورگ صحبت کرد، بنابراین از طریق کانال‌های دیپلماتیک، گزینه‌ای با تاریخ انتخاب می‌شود که برای نخست‌وزیر اسرائیل مناسب باشد و ما امیدواریم که این سفر انجام شود».

بنت روز جمعه طی سفری به سوچی، با پوتین دیدار کرد و گفت: «ما در مورد وضعیت سوریه و توقف فعالیت‌های هسته‌ای ایران بحث خواهیم کرد». 

سفر نفتالی بنت به روسیه در شرایطی انجام می‌شود که نخست‌وزیر و دیگر مقام‌های تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا طی هفته‌های اخیر بارها علیه برنامه هسته‌ای ایران لفاظی کرده‌‌اند.

بر همین اساس نفتالی بنت پیش از آن نیز در جریان کنفرانس روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، از «قدرت‌های جهانی» خواست ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ببرند.

نظرات بینندگان