arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۸ - ۰۳ آبان ۱۴۰۰

دریافت مجوز واکسن کرونا انستیتوپاستور برای رده سنی بالای ۲ تا ۱۸ سال

 علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران و عضو کمیته ملی واکسن اظهار کرد: انستیتو پاستور توانسته واکسن موثری را برای رده سنی بالای ۲ سال تا ۱۸ سال مورد کارآزمایی قرار دهد و مجوز مصرف آن را نیز دریافت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: بیگلری گفت: انستیتو پاستور توانسته واکسن موثری را برای رده سنی بالای ۲ سال تا ۱۸ سال مورد کارآزمایی قرار دهد و مجوز مصرف آن را نیز دریافت کند.

 علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران و عضو کمیته ملی واکسن اظهار کرد:با توجه به اهمیت و تاثیر واکسیناسیون در کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا تمام کشور‌های دنیا سعی در واکسیناسیون عمومی خواهند داشت که خوشبختانه این کار در ایران نیز به خوبی در حال انجام است.

او افزود: شیوع ویروس کرونا و آغاز سویه‌های مختلف آن سبب شده تا اغلب کشور‌های دنیا به فکر واکسیناسیون افراد زیر ۱۸ سال باشند تا در موج‌های مختلف عوارض مرگ و میر در رده‌های سنینی زیر ۱۸ سال تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کند.

او با اشاره به این که کودکان ناقلان ویروس کرونا به افراد بزرگسال خواهند بود بیان کرد: الویت واکسیناسیون تا به امروز با افراد بالای ۱۸ سال بوده است، اما با وجود سویه‌های مختلف ناشی از ویروس کرونا واکسیناسیون گروه‌های سنی زیر ۱۸ سال را در دستور کار قرار داده است.

بیگلری گفت:انستیتو پاستور ایران با یکصد سال قدمت به عنوان قدیمی‌ترین واکسن ساز منطقه و کشور توانسته است واکسن موثری را برای رده سنی بالای ۲ سال تا ۱۸ سال را مورد کارآزمایی قرار دهد و مجوز مصرف آن را نیز دریافت کند هرچند این واکسن همچنان طبق سیاست‌های کشوری برای بالای ۱۲ سال به همراه واکسن سینوفارم نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

عضو کمیته ملی واکسن گفت: براساس صلاح دید سیاست‌های کشوری درصورت مشاهده نیاز به واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال ما آمادگی لازم برای ارائه واکسن را خواهیم داشت واکسن انستیتوپاستور یکی از ایمن ترین و موثرترین واکسن هایی است که می تواند برای رده های سنی زیر ۱۲ سال مورد استفاده قرار گیرد.

بیگلری در خصوص مطالعات انجام شده درباره واکسن پاستوکووک و انستیتو پاستور گفت: تابه امروز یک میلیون و ۸۰۰ هزار کودک در کشور کوبا بدون هیچ عارضه ای این دو واکسن را دریافت کرده‌اند که پیش بینی می شود طبق اعتماد هموطنانمان به این واکسن ها در زمان مقرر برای واکسیناسیون افراد بالای ۲سال تا ۱۲ سال مورد استفاده قرار گیرد.

نظرات بینندگان