arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۰۳ آبان ۱۴۰۰

واکنش فرانسه به دستور اردوغان برای اخراج سفیر این کشور از ترکیه: تاکنون ابلاغی رسمی دریافت نکرده ایم

وزارت امور خارجه فرانسه روز دوشنبه به دستور «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه برای اخراج سفیر فرانسه در آنکارا واکنش نشان داد. وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد تاکنون ابلاغی رسمی درخصوص قصد ترکیه برای اخراج سفیر این کشور دریافت نکرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزارت امور خارجه فرانسه روز دوشنبه به دستور «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه برای اخراج سفیر فرانسه در آنکارا واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد تاکنون ابلاغی رسمی درخصوص قصد ترکیه برای اخراج سفیر این کشور دریافت نکرده است.

اردوغان روز شنبه اعلام کرد سفرای ۱۰ کشور از جمله فرانسه و ایالات متحده که خواستار آزادی «عثمان کاوالا» تاجر ترکیه‌ای زندانی در این کشور شده بودند، عنصر نامطلوب اعلام خواهند شد.

این دستور پس از آن صادر شد که دوشنبه هفته گذشته وزارت امور خارجه ترکیه سفیران این ۱۰ کشور را به دلیل بیانیه مشترک آنها که خواستار آزادی کاوالا شده بود احضار کرد.

رسانه‌های ترکیه روز یکشنبه خبر دادند که وزارت خارجه این کشور تلاش کرده تا اردوغان را درباره عدم اخراج سفرای ۱۰ کشور خارجی متقاعد کند اما تلاش‌های آن‌ها با شکست همراه شد.

از سوی دیگر خبرگزاری ترکیه‌ای ANKA‌ اعلام کرد سفرای آمریکا، آلمان، دانمارک، فنلاند، فرانسه، هلند، سوئد، کانادا، نروژ و نیوزیلند هنوز هیچگونه اخطاری از وزارت خارجه ترکیه مبنی بر ترک این کشور دریافت نکرده‌اند.

نظرات بینندگان