arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۰ - ۰۳ آبان ۱۴۰۰

غرامت جنگ را نداده، ادعای حق آبه هم می کند!

غلامرضا بنی اسدی: دوستان عراقی که -علی الظاهر- راه مجامع بین المللی را یاد گرفته اند، از فرجامِ غرامت جنگی که به ایران بدهکارند هم بپرسند. گویا مقامات بلند نظر ما، که با کرامت از افتادگان می گذرند اما آنان اند که تا دست شان به زانو برسد، می خواهند با سر به شکم ما بکوبند. یادشان نیست بابت حامل های انرژیی که از ما گرفته اند چقدر بدهکارند و این را هم به غرامت جنگی که بدهکارند اضافه اکنند تا بعد ببینیم، با احتساب حقابه، چقدر بدهکار می شوند!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

غلامرضا بنی اسدی: بدهکار را که رو بدهی، طلبکار می شود. این ضرب المثل به تکرار درآمده ای است که انواع مختلفش را تجربه کرده ایم. آخرین نوعش هم می شود این مقام عراقی که گویا قصد سفر به لاهه را دارد!

خبرش را هم اعلام کرده است در گفتگو با رسانه ها؛ "عون دیاب"، مشاور فنی وزارت منابع آب عراق دیروز گفت:" وزارت منابع آب عراق طی نامه ای رسمی به مقامات عالی در شورای وزیران، دفتر رئیس جمهوری، دفتر رئیس مجلس و وزارت امور خارجه عراق، خواستار شکایت از ایران به دیوان بین المللی دادگستری (دادگاه لاهه) به خاطر عدم تخصیص سهم حق آبه عراق از منابع مشترک آبی شده است! این مقام دولتِ دوست و برادر، عراق، در حالی چنین فرمایش می فرماید که ایران در سال جاری، خود با شدیدترین خشکسالی نیم قرن اخیر دست و پنجه نرم می کند و منابع آبی ایران به دلیل کاهش 50 درصدی بارندگی در سال جاری آبی به شدت کاهش یافته است.

دوستان عراقی که -علی الظاهر- راه مجامع بین المللی را یاد گرفته اند، از فرجامِ غرامت جنگی که به ایران بدهکارند هم بپرسند. گویا مقامات بلند نظر ما، که با کرامت از افتادگان می گذرند اما آنان اند که تا دست شان به زانو برسد، می خواهند با سر به شکم ما بکوبند. یادشان نیست بابت حامل های انرژیی که از ما گرفته اند چقدر بدهکارند و این را هم به غرامت جنگی که بدهکارند اضافه اکنند تا بعد ببینیم، با احتساب حقابه، چقدر بدهکار می شوند!

نظرات بینندگان