arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۲ - ۰۳ آبان ۱۴۰۰

طالبان: در صورت مساعدت ایران، آماده خرید نفت هستیم

یک مقام طالبان از آمادگی کابل برای خرید نفت خام از ایران خبر داد. «توکل احمدیار»، رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان (ACCI) روز دوشنبه گفت که افغانستان آماده خرید نفت از ایران است. وی این مورد را در جریان یک ویدئو کنفرانس با «ابراهیم حسینی» وابسته تجاری ایران بیان کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: یک مقام طالبان از آمادگی کابل برای خرید نفت خام از ایران خبر داد

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» «توکل احمدیار»، رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان (ACCI) روز دوشنبه گفت که افغانستان آماده خرید نفت از ایران است. وی این مورد را در جریان یک ویدئو کنفرانس با «ابراهیم حسینی» وابسته تجاری ایران بیان کرد.

بر اساس این گزارش، کابل در حال حاضر برای حل مشکل جاری خود در زمینه کمبود نفت تلاش می‌کند و امیدوار است که تهران بتواند در این زمینه پیش قدم شود. با این حال، برای تحقق این امر، ایران باید در حل شماری از مسائل به همسایه خود کمک کند.

این مقام افغانستان از حسینی خواست تا به حل مشکلات این کشور کمک کند. احمدیار گفت، تقویت روابط اقتصادی و توسعه تجارت برای هر دو کشور ضروری است و واردکنندگان نفت افغانستان نیاز مبرمی به ارائه تسهیلات مورد نیاز از سوی دولت ایران دارند.

وابسته تجاری ایران نیز متعهد شد به کابل کمک کند تا با از بین بردن چالش‌های موجود و ایجاد امکانات مورد نیاز، شرایط لازم را برای راه اندازی تجارت نفت بین دو کشور ایجاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، تاکنون مشخص نیست که کابل چگونه قصد دارد هزینه خرید نفت خام از ایران را بپردازد زیرا بخش عمده‌ای از ذخایر این کشور در ایالات متحده پس از تسلط طالبان مسدود شده است. از آن زمان تاکنون، هیچ کشور خارجی، از جمله ایران، دولت فعلی طالبان را به رسمیت نشناخته است.

کابل از کشورهای جهان و به طور خاص از ایالات متحده خواسته است قفل ذخایر افغانستان را شکسته و دولت جدید را به رسمیت بشناسند. جامعه بین‌المللی هنوز در حال بررسی نحوه رفتار با افغانستان و طالبان آن است که ادعا می‌کند روابط خود را با گروه‌های تروریستی مانند القاعده قطع کرده است.

نظرات بینندگان