arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۳ - ۰۴ آبان ۱۴۰۰

سواحل خاص ایران که از دیدن آن‌ها حیرت خواهید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سواحل خاص ایران که از دیدن آن‌ها حیرت خواهید کرد

حقیقت این است که هرچقدر هم اهل سفر نباشید، برای دیدن ساحل و ملاقات با دریا، محال است که تردید کنید.

درست است که سفرهای دریایی را بیشتر با شمال می‌شناسند اما جالب است بدانید که ایران، شگفت‌انگیزترین سواحل دنیا را در 4گوشه خود دارد؛ کافی است خودتان ترجیح دهید که چشم های‌تان به آبیِ کدام دریا و آرامش کدام ساحل روشن شود.

سفرهای دریایی به‌واسطه سواحل آرام و امکانات متنوع تفریحی‌شان، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفرهای خانوادگی هستند. مخصوصا اگر با اجاره ویلا در شمال این لذت را بر خود و همسفران‌تان تکمیل کنید!

نوازش گوش‌ها به‌لطف صدای موج‌ها، نفس‌کشیدن در دریا و شن‌های ساحل که پاهارا حسابی قلقلک می‌دهند، همگی از مواردی هستند که دریادوستان را هیجان‌زده می‌کند و محرکی می‌شود که بار سفر به سوی ساحل را ببندند.

ساحل‌ها در ایران تنوع زیادی دارند. از شمال تا جنوب و سواحلی که نام‌شان کم‌تر از سایرین شنیده می‌شود، اما در آرامش و خلوتی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.

 خلاصه کلام این‌که در این مطلب از خاص‌ترین سواحل ایران حرف می‌زنیم؛ سواحلی که قراراست به شرط زیبایی حیرت‌زده‌تان کنند.

ساحلی به وسعت یک استان در شمال ایران

در بازدید از ساحل گیسوم و سایر سواحل شمال، اجاره ویلا شمال یا کلبه‌های اقامتی، از قرص‌ترین انتخاب‌ها برای سفر به شمال است که نسبت به کمپینگ‌های انفرادی در چادر از امنیت بالاتری برخوردار خواهد‌بود.

شمال به داشتن سواحل زیبا و حیرت‌انگیز معروف‌ترین است! با این‌حال یکی از جذاب‌ترین مقاصد سفر برای دریادوستان، ساحل گیسوم در استان گیلان است.

اگر می‌خواهید از هیاهوی شهر فرار کنید و با یکی از آرام‌ترین سواحل عمرتان رو‌به‌رو شوید، انتخاب گیسوم یک انتخاب بدون نقص است.

همچنین یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به این ساحل، تجربه انواع ورزش‌های آبی و تفریحاتی مانند جت‌اسکی است که طرفداران خاص خودش را دارد. گیسوم نه‌تنها به‌عنوان ساحل، بلکه به‌لطف جنگل سراسر سبز گیسوم در نزدیکی همین ساحل، محبوبیت دیرینه‌ای دارد که بازدید از آن‌جا هم می‌تواند برای ذخیره انرژی در روزهای پرهیاهوی شهری قوت قلب مسافران باشد.

از متل‌قو قدیم تا سلمان‌شهر امروز

ازآن‌جایی‌که این شهر، شهر شلوغ و توریستی شمال به حساب می‌آید، اگر برای چند روزی تفریح به متل‌قو سفر می‌کنید، بهترین گزینه برای تجربه سفری آرام و امن، اجاره ویلا در متل‌قو است؛ مخصوصا ویلاهایی در کنار دریای خزر که با چشم‌انداز سواحل ماسه‌ای بی‌نظیر متل‌قو، تماشایی‌تر می‌شود.

به‌طور‌قطع اسم متل‌قو را به‌عنوان یکی از زیباترین شهرهای ساحلی شنیده‌اید؛ شهری که شهر شگفتی‌ها است؛ چون دریا، غار،جنگل، دریا و بهترین آب‌وهوا را درکنارهم دارد.

متل‌قو گل سرسبد مقصدهای شمالی هم محسوب می‌شود؛ چون در هم‌نشینی با دریای خزر قرار دارد.

سواحل خاص ایران که از دیدن آن‌ها حیرت خواهید کرد

جالب است بدانیدکه شهر ساحلی متل‌قو باعنوان "سلمان‌شهر" هم شناخته می‌شود. این شهر زیبای ساحلی از یک سمت نظر به دریا دارد و از سویی دیگر رو به جنگل است.

از دیگر امکانات و تفریحات این ساحل جذاب می‌توان به شنا در مناطق مجاز، گرفتن حمام آفتاب در تابستان،  تفریحات ساحلی مانند جت‌اسکی، قایق‌سواری و پاراسل اشاره کرد.

کیش، بهترین انتخاب برای هر وقت از سال

یکی از محبوب‌ترین مقاصد مسافران دوست‌دار امواج دریا و آرامش ساحل، سواحل کیش است که در استان هرمزگان قرار دارد.

می‌توانید لذت سفر به جزیره را با اجاره ویلا در کیش تکمیل کنید و درکنار تفریح، آسایشی از جنس بهترین ویلاهای جزیره را به خودتان هدیه دهید!

معمولا بازدید از جزیره کیش در طول زمستان به دلیل آب‌وهوای گرم و مطلوب جزیره  طرفداران بیشتری دارد. از تجربه‌های حیرت‌انگیز سفر به کیش، قدم‌زدن درمیان ماسه‌های سفید و گرم ساحلی است.

اگر بخواهیم از امکانات جزیره بگوییم کلمه‌ها در مقابل‌شان کم می‌آورند! همین‌قدر بدانید که جزیره کیش مصداق بارز" آن‌چه خوبان همه دارند، تو یک‌جا داری" است و کلیه تفریحات مدرن در این جزیره، برای علاقه‌مندان به هیجان و ورزش‌های آبی مهیا است.

به‌عنوان‌مثال، غواصی در سواحل جزیره کیش، به‌واسطه چشم‌انداز فوق‌العاده و شگفت‌انگیزش، یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات ساحلی است.

جزایر ناز؛ دو جزیره که برای آشتی بایکدیگر ناز می‌کنند

جزایر ناز به‌نوعی تمام جزایر دیگر ایران را به چالش می‌کشند!

جالب‌ترین نکته در جزایرناز و سواحل دیدنی آن‌ها این است که با پس‌روى کامل آب دریا، باریکه‌اى از خشکى جزیره به ساحل قشم وصل می‌شود.

البته این اتفاق در زمان بسیار کوتاهی می‌افتد، اما در همین مدت کوتاه، گردشگران جزیره شانس تماشای جزیره لارک را دارند!

جالب است بدانید که سواحلِ جزایر ناز، جزو ژئوپارک جهانی قشم هستند و ازجمله عجایب هفت‌گانه قشم به‌شمار‌می‌روند.

جزایر هنگام؛ هنگامی که "هنگام" غوغا می‌کند

جزیره هنگام جزیره‌ای است که به‌لطف رقص تماشایی دلفین‌ها سابقه درخشانی در دلبری از گرشگران دارد!

هنگام که در جنوب قشم قرارگرفته است، انتخاب خوبی برای مسافران قشم است. یکی از جذاب‌ترین لحظه‌ها در سواحل این جزیره، تماشای سرگرمی دسته‌های دلفین است که می‌تواند خنده عمیقی بر لب های‌تان بنشاند.

ساحل نقره‌ای هنگام، دربین تمام جاذبه‌های دیگر در جنوب، زیبایی خالصانه‌تری دارد.

سواحل خاص ایران که از دیدن آن‌ها حیرت خواهید کرد

در این ساحل ماسه‌ها جلوه‌ای درخشان دارند و حسابی از تماشای درخشش آن‌ها لذت میبرید.

خوشبختانه ایران کشوری است که در زمینه رسیدگی به سواحل خاص و فرهنگ دریاسفری، سنگ‌تمام گذاشته است. با این‌حال اگر قصد سفر به زیباترین سواحل ایران را دارید،  بدانید و آگاه باشید که زیبایی‌ها همیشه پایدار نمی‌مانند  و تلاش برای تمیز نگه‌داشتن محیط‌های ساحلی توسط مسافران، قدمی بزرگ برای لذت‌بردن از این نوع سفرها است.

امیدواریم که روزی همه مسافران درکنار خوش‌سفری، به مهربان‌سفری با طبیعت هم عادت کنند؛ پس به امید آن روز و تزریق آرامش از جنسی دیگر به سواحل دریاها، تلاش کنیم!

 

نظرات بینندگان