arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۲ - ۰۴ آبان ۱۴۰۰

حضور ملکه انگلیس در اجلاس تغییرات اقلیمی به توصیه پزشکان لغو شد

کاخ باکینگهام سه‌شنبه شب اعلام کرد «الیزابت دوم» ملکه انگلیس حضور از قبل برنامه‌ریزی‌شده برای شرکت در اجلاس تغییرات اقلیمی سازمان ملل را به دلیل توصیه پزشکان لغو کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: کاخ باکینگهام سه‌شنبه شب اعلام کرد «الیزابت دوم» ملکه انگلیس حضور از قبل برنامه‌ریزی‌شده برای شرکت در اجلاس تغییرات اقلیمی سازمان ملل را به دلیل توصیه پزشکان لغو کرده است.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» ملکه انگلیس ۹۵ ساله تصمیم گرفته است که یکم نوامبر به شهر «گلاسکو» برای شرکت در اجلاس تغییرات اقلیمی سفر نکند، اقدامی که امیدهای دولت محافظه کار انگلیس را که میزبان این مراسم است، از بین می‌برد. قرار است اجلاس تغییرات اقلیمی از ۳۱ اکتبر تا ۱۲ نوامبر در شهر گلاسکو در اسکاتلند برگزار شود.

کاخ باکینگهام اعلام کرد، ملکه الیزابت دوم از طریق یک پیام ویدیویی ضبط شده، برای نمایندگان حاضر سخنرانی خواهد کرد.

ملکه انگلیس هفته گذشته پس از لغو سفر برنامه ریزی شده به ایرلند شمالی، آزمایشات پزشکی را انجام داد و کاخ باکینگهام سپس اعلام کرد که او به توصیه پزشکان استراحت چند روزه را با اکراه پذیرفته است.

بازدید ملکه انگلیس از یک بیمارستان در هفته گذشته در میان نگرانی عمومی در مورد سلامت وی انجام شد. چند روز قبل، او با استفاده از عصا به مناسبت صدمین سالگرد لژیون سلطنتی انگلیس، در موسسه خیریه نیروهای مسلح انگلیس دیده شد. اگرچه او در سال ۲۰۰۳ از عصا استفاده کرده بود، اما این امر به دلیل جراحی زانو بود.

همسر ملکه، «شاهزاده فیلیپ»، در آوریل ۲۰۲۱ در سن ۹۹ سالگی درگذشت. اگرچه ملکه الیزابت دوم در طول زندگی خود از سلامتی برخوردار بوده، اما او طولانی‌ترین عمر را در پادشاهی انگلیس به خود اختصاص داده است.

فیلیپ دسامبر سال ۲۰۱۹ (آذرماه سال ۱۳۹۸) هم به دلیل عارضه‌ای که کاخ باکینگهام آن را فاش نکرد به مدت چهار شب در بیمارستان بستری شد. برخی رسانه‌ها در آن زمان گزارش دادند دلیل بستری شدن او آنفولانزا بوده است.

شاهزاده فیلیپ، سال ۲۰۱۷ اعلام بازنشستگی کرد و بعد از آن به ندرت در محافل عمومی ظاهر می‌شد.

نظرات بینندگان