arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۰۴ آبان ۱۴۰۰

خبرگزاری فرانسه: نخست‌وزیر سودان به منزلش بازگردانده شد

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نظامی سودان گزارش داد که فرماندهی ارتش سودان نخست‌وزیر این کشور را به منزلش در منطقه «کافوری» خارطوم بازگرداند.بنا به این گزارش، بازگرداندن حمدوک همزمان با اعتراضات سه‌شنبه شب سودانی‌ها در منطقه خارطوم بحری، صورت گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: منابع سودانی از بازگردانده شدن «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر این کشور به خانه‌اش پس از دستگیری او در جریان کودتای نظامی ارتش خبر دادند.

«عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سودان که صبح روز دوشنبه گذشته در بازداشت نیروهای ارتش سودان قرار گرفت، سه شنبه‌شب به خانه‌اش بازگردانده شد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نظامی سودان گزارش داد که فرماندهی ارتش سودان نخست‌وزیر این کشور را به منزلش در منطقه «کافوری» خارطوم بازگرداند.

بنا به این گزارش، بازگرداندن حمدوک همزمان با اعتراضات سه‌شنبه شب سودانی‌ها در منطقه خارطوم بحری، صورت گرفت.

معترضان در تظاهرات سه شنبه شب با سر دادن شعارهایی اظهارات «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش را محکوم کرده و خواستار آزادی حمدوک شدند.

«عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان که دیروز دستور انحلال شورای حاکمیتی، کابینه و برکناری استانداران و اعلام حالت فوق‌العاده در کشور کرده بود، ساعاتی قبل از آزادی حمدوک گفته بود: «حمدوک مهمان من در منزلم است و بازداشت نیست و بعد از آرام شدن اوضاع به منزلش بازمی‌گردد، بنابراین کودتایی صورت نگرفه است.»

نظرات بینندگان