arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۶۸۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۸ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰

سردار جلالی: گزارش نهایی‌مان از حمله سایبری را تحویل مراجع قضایی می‌دهیم

رییس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به حمله سایبری روز گذشته به شبکه توزیع سوخت کشور گفت: در این حادثه از همان محل آسیب‌پذیری که قبلاً کشف و کتابا ابلاغ کرده بودیم تا مشکلش برطرف شود، آسیب خوردیم و به همین دلیل گزارشی را تهیه می‌کنیم که پیگیری لازم قضایی برای برخورد با کسانی که ترک فعل کردند، انجام شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رییس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به حمله سایبری روز گذشته به شبکه توزیع سوخت کشور گفت: در این حادثه از همان محل آسیب‌پذیری که قبلاً کشف و کتابا ابلاغ کرده بودیم تا مشکلش برطرف شود، آسیب خوردیم و به همین دلیل گزارشی را تهیه می‌کنیم که پیگیری لازم قضایی برای برخورد با کسانی که ترک فعل کردند، انجام شود.

 سردار غلامرضا جلالی در گفت‌وگویی با اشاره به حمله سایبری روز گذشته به شبکه توزیع سوخت در کشور، اظهار کرد: موضوع امنیت سایبری در همه دنیا مطرح است و همه کشورها هرچقدر مدعی امنیت سایبری باشند بازهم حوادثی از این قبیل را دارند.

وی افزود: طبیعتاً به دلیل اینکه بخشی از این زیرساخت‌ها مبتنی بر اینترنت جهانی شکل می‌گیرد به صورت طبیعی این موارد به وجود می‌آیند.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآور شد: ما مسئول رصد، ارزیابی و کشف آسیب‌پذیری‌های مجموعه بودیم و سامانه سوخت را در سال جاری و سال گذشته ارزیابی کردیم و اشکالات آن را ابلاغ کردیم و پیگیری کردیم که این کار انجام شود.

جلالی تصریح کرد: دولت گذشته یک سهل‌انگاری جدی در حوزه‌ امنیت سایبری داشت و ضمن عدم هماهنگی اجرایی در زمینه‌های مختلف، نکاتی که در این زمینه هم به آنان تذکر داده می‌شد را متاسفانه اجرا نکردند.

وی تاکید کرد: در حادثه دیروز هم شاهد بودیم که از همین محل آسیب‌پذیری که ما قبلاً کشف کرده بودیم و کتابا ابلاغ کرده بودیم که برطرف شود، آسیب خوردیم.

جلالی در پایان اظهار کرد: بررسی‌ها که انجام شود نتایج گزارش را به مراجع قضایی اعلام می‌کنیم و ترک فعلی که از سوی آنانی که باید به امور رسیدگی می‌کردند را پیگیری می‌کنیم.

نظرات بینندگان