arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۱ - ۰۵ آبان ۱۴۰۰

پس از گفتگو با معاون وزیر خارجه ایران؛ انریکه مورا با گروسی دیدار کرد

انریکه مورا هماهنگ کننده جلسات کمیسیون مشترک برجام پس از دیدار با معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و توافق درباره شروع مذاکرات برای ازسرگیری اجرای توافق هسته‌ای ایران، با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کرد. رافائل گروسی چهارشنبه شب در توئیتی نوشت که مشتاقانه به همکاری‌های دو طرف ادامه می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: انریکه مورا هماهنگ کننده جلسات کمیسیون مشترک برجام پس از دیدار با معاون سیاسی وزیر خارجه ایران و توافق درباره شروع مذاکرات برای ازسرگیری اجرای توافق هسته‌ای ایران، با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کرد.

رافائل گروسی چهارشنبه شب در توئیتی نوشت که همواره ملاقات با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدامی خارجی اتحادیه اروپا و گفت‌وگو درباره افزایش همکاری‌های دو طرف مایه خرسندی وی بوده است. او اضافه کرد که مشتاقانه به همکاری‌های دو طرف ادامه می‌دهد.

گروسی که به بروکسل سفر کرده پیشتر با شماری از مقامات ارشد بلژیک در خصوص توسعه فعالیت‌های هسته ای این کشور دیدار کرده است. اما ملاقات وی با انریکه مورا چند ساعت پس از آن صورت می‌گیرد که ایران و اتحادیه اروپا درباره شروع مذاکرات برای ازسرگیری اجرای برجام توافق کردند.

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه که دیشب وارد بروکسل شد، در مقر اتحادیه اروپا با انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی این اتحادیه دیدار و در خصوص لغو موثر تحریم ها و پایبندی سایر طرف ها به تعهدات خود رایزنی کرد. در پایان این دیدار دو طرف توافق کردند که پیش‌ از پایان ماه نوامبر مذاکرات شروع شود.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در این ملاقات با تاکید بر تجربه چند ساله بدعهدی در اجرا و نهایتا خروج یکجانبه و غیرقانونی از برجام توسط ایالات متحده و بی عملی کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات پذیرفته شده خود، بیان کرد آنچه برای ایران موضوعیت دارد، لغو موثر تحریم ها و عادی سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران است و هر توافقی باید خواسته های ایران در این‌خصوص‌را برآورده سازد.

باقری ارائه تضمین برای عدم تکرار بدعهدی و رفتارهای غیرقانونی طرف های مقابل را خواسته غیرقابل چشم پوشی ایران دانست.



نظرات بینندگان