arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۰۰ - ۰۶ آبان ۱۴۰۰

شامت را اینجا بخور ، تک و تایت را ببر خانه!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: اندر احوالات این روزهای ما و افاضات شهردار محترم تهران که فرموده اند داماد محترم شان بدون دریافت حقوق و دستمزد به این سازمان عریض و طویل مشاوره می دهند بد ندیدم اشاره ای داشته باشم به دو رویداد واقعی که دومی جنبه طنز به خود گرفته است.

اول اینکه در آخرین روز های حضورم در یک مجموعه ورزشی به دفتر مدیرعامل تازه منصوب شده باشگاه رفتم تا استعفای خود را تقدیم ایشان کنم. آقای مدیرعامل که آشنایی قبلی و با واسطه با بنده داشت ضمن ابراز ناراحتی از جدایی من از مجموعه ، در بیان دلیل قبول استعفا این توجیه را آوردند که قصد دارم به جای مدیران قبلی از نیرو های فلان ارگان به عنوان مامور در اینجا استفاده کنم تا بار حقوق دادن از دوشم برداشته شود !

ایشان همین کار را هم کرده و مدیرانی از همان ارگان به مجموعه اضافه کرده و جایگزین ما نمود در حالیکه حقوق شان را از همان سازمان اصلی می گرفتند و تنها پرداخت اضافه کار پای باشگاه بود. البته اضافه کاری که چندین برابر حقوق ما بود...!

حکایت دوم که بی شباهت به اولی نیست داستان فردی ست که موفع شام و بدون اطلاع قبلی به منزل اقوام رفته بود. اصرار از فامیل و انکار از او که می‌گوید شام خورده ولی بواسطه پافشاری میزبان سر سفره می رود تا تک و تایی کند! چشمتان روز بد نبیند‌که آن شب در زیر سم اسب پر اشتهای میهمان نا خوانده ، صاحب خانه گرسنه ماند و غذایی به او نرسید به طوری که هنگام خداحافظی با طعنه به آن فرد‌گفت ؛ دفعه بعد که می آیی تک و تاییت را خانه ات بکن و شامت را بیا اینجا بخور!

این قصه برخی مدیران و مشاوران مامور و رایگان هست که ظاهرا می آیند تا هزینه ای از روی دوش آن سازمان بردارند در حالی که با‌هر معیار و چرتکه ای حساب کنیم وجود آنها نه تنها صرفه جویی برای آن مجموعه را به همراه نداشته که اگر حقوق و‌مزایا یشان به دلار هم پرداخته میشد ارزان تر در‌می آمد!

جای شکرش باقیست که شهردار محترم تهران حکم داماد محترم شان را لغو کرده اند لکن کم نیستند چنین مشاورانی که ظاهرا آمده اند کار کنند و حقوق نگیرند در‌حالی که کاملا برعکس عمل کرده و‌بدون آنکه کاری صورت دهند حقوق می گیرند.

نظرات بینندگان