arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۸ - ۰۶ آبان ۱۴۰۰

وب سایت انجمن ملی سلاح آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت

یک گروه از هکرها معروف به غم و اندوه (Grief) وب سایت انجمن ملی سلاح را که سابقه حمایت ۱۵۰ ساله از اسلحه گرم در آمریکا دارد مورد حمله سایبری قرار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: یک گروه از هکرها معروف به غم و اندوه (Grief) وب سایت انجمن ملی سلاح را که سابقه حمایت ۱۵۰ ساله از اسلحه گرم در آمریکا دارد مورد حمله سایبری قرار داد.

به گزارش ان بی سی نیوز، گروه هکرها با ادعای هک کردن وب سایت انجمن ملی سلاح آمریکا و انتشار ۱۳ فایل آن در صفحه تاریک وب، تهدید کرد که در صورت ندادن پول اسناد و فایل های بیشتری از این انجمن منتشر خواهد کرد.

کارشناسان امنیت سایبری بر این باورند که گروه هکری غم و اندوه که قبلاً از نام مستعار Evil Corp استفاده می‌کرد توسط گروهی از مجرمان سایبری روسی تغییر نام داده است.

این گروه در حال حاضر مورد تحریم‌ وزارت خزانه داری آمریکا قرار دارد.

انجمن ملی سلاح آمریکا تا کنون واکنشی به خبر حمله سایبری نشان نداده و تنها در صفحه توییتری خود نوشت: در مورد مسائل مربوط به امنیت فیزیکی یا الکترونیکی خود بحث نمی‌کند و سازمان تدابیر فوق العاده ای برای محافظت از اطلاعات مربوط به اعضا، اهداکنندگان و عملیات انجام می دهد.

در حالی که دولت بایدن چندین گام برای بهبود دفاع ایالات متحده در حوزه سایبری انجام داده است اما باج افزارها هنوز حضور پرسود و با نفوذی در دالان های امنیتی ایالات متحده دارند.

شرکت آنتی ویروس امیسی سافت مستقر در نیوزلند اعلام کرد که در سال گذشته، حملات سایبری حدود ۷۵ میلیارد دلار خسارت در سراسر جهان داشته است.

حمله به وب سایت انجمن ملی سلاح آمریکا در حالی صورت می گیرد که پلیس اف بی آی جمعه گذشته یک گروه بزرگ باج افزار را متلاشی کرد و به دنبال آن چندین گروه دیگر قول تلافی و تنبیه بیشتر ایالات متحده را دادند.

نظرات بینندگان