arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۰۶ آبان ۱۴۰۰

ورود ۶ میلیون دوز سینوفارم دیگر به کشور/ مجموع واکسن وارداتی توسط هلال احمر به ۱۰۶ میلیون دوز رسید

سی و دومین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۶ میلیون دُز واکسن، امروز پنج‌شنبه؛ ششم مهرماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: کریم همتی با بیان اینکه واردات واکسن سینوفارم از سوی هلال‌احمر همچنان ادامه دارد گفت: در ۶ ماه گذشته تمام تلاشمان را کردیم تا واکسن موردنیاز جامعه را تامین کنیم که این روال موفق با همراهی سایر دستگاه‌های مسئول و مساعدت معاون اول رئیس جمهور انجام شد.

وی افزود: به طور کلی این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۱۰۶ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به کافی بودن مراکز واکسیناسیون در کشور گفت: با توجه به افزایش مراکز واکسیناسیون از سوی دستگاه‌های مختلف از جمله هلال‌احمر در کشور و همچنین با توجه به شیفت‌بندی انجام شده، الان مشکلی در تعداد مراکز نداریم و نسبت به گذشته شرایطمان بهتر است.

همتی همچنین بیان کرد: طبق گفته‌ی پژوهشگران تعداد زیادی از افرادی که بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند افراد واکسینه نشده هستند؛ بنابراین باید برای کاهش ابتلا و مرگ‌ومیر، مردم را به آگاهی مطلوب در زمینه واکسیناسیون برسانیم تا هرچه زودتر به جامعه‌ای ایمن و عاری از این ویروس کشنده برسیم.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان با تاکید بر اینکه فعالیت‌های این جمعیت برای مقابله با کرونا متوقف نخواهد شد اظهار کرد: از جمله اقدامات خوب هلال‌احمر افزایش مراکز واکسیناسیون مستقل و مشترک، تامین داروهای مورد نیاز کرونا برای همه اقشار، ارائه خدمات در مراکز درمانی زیرمجموعه‌ی این جمعیت و همچنین غربالگری مسافران در مرزهای کشور بوده که تاکنون بالغ بر ۷۵۵ هزار مسافر توسط اعضای داوطلبمان پایش شده‌اند.

نظرات بینندگان