arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۱ - ۰۶ آبان ۱۴۰۰

اعتصاب رانندگان عراقی باعث توقف صادرات از مرز پرویزخان شد

فرماندار قصرشیرین از اعتصاب رانندگان کامیون‌های عراقی بخاطر آنچه مشکلات صنفی و اعتراض به نصب ایکس ری اعلام شده، خبر داد و گفت: این کار باعث توقف صادرات از مرز رسمی پرویزخان از دیروز (چهارشنبه) تاکنون شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: فرماندار قصرشیرین از اعتصاب رانندگان کامیون‌های عراقی بخاطر آنچه مشکلات صنفی و اعتراض به نصب ایکس ری اعلام شده، خبر داد و گفت: این کار باعث توقف صادرات از مرز رسمی پرویزخان از دیروز (چهارشنبه) تاکنون شده است.

مرادعلی تاتار  افزود: این مشکل ربطی به کشور ما ندارد و اعتصاب رانندگان عراقی و بسته شدن آن طرف مرز باعث توقف صادرات از کشورمان به منطقه اقلیم کردستان عراق در مرز پرویزخان شده است.

وی اظهار کرد: عراق اخیرا دستگاه ایکس ری در ورودی مرز پرویزخان به این کشور به منظور بررسی کالاهای وارداتی نصب کرده که وجود دستگاه ایکس ری باعث نارضایتی تجار عراقی و ماشین‌های حمل بار شده و براساس آخرین اطلاعات بدست آمده، علت اعتصاب رانندگان عراقی نیز همین موضوع است.

فرماندار قصرشیرین گفت: همین امر باعث شده که برای بررسی هر کامیون کالا از طریق ایکس ری رانندگان و یا صاحبان کالا باید مبلغ ۳۰ دلار پرداخت کنند که این باعث شده از روز گذشته رانندگان کامیون ها را رها کرده  و بار جابجا نکنند لذا مرز بسته شده و ۳۰۰ تا ۴۰۰ کامیون عراقی در اعتراض به وجود ایکس ری دست به اعتصاب زده‌اند.

تاتار ادامه داد: در شرایط عادی روزانه ۸۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون محموله و کالای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می‌شود که اولویت برای ترخیص با محموله‌های میوه و تره بار و کالاهای فاسد شدنی است.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق و دو مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
۵۴ درصد صادرات غیرنفتی ایران به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می‌شود.  

نظرات بینندگان