arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۰۶ آبان ۱۴۰۰

میزان باروری «بسیار پایین» در تهران و چهار استان دیگر

بنابر آمار منتشر شده از سوی دفتر جمعیت،نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران، میزان باروری کل کشور در سال گذشته، ۱.۷۱ فرزند یعنی باروری «کمتر از سطح جانشینی» بوده است و در این بین تهران به همراه چهار استان دیگر نیز باروری «بسیار پایین» داشته اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: بنابر آمار منتشر شده از سوی دفتر جمعیت،نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران، میزان باروری کل کشور در سال گذشته، ۱.۷۱ فرزند یعنی باروری «کمتر از سطح جانشینی» بوده است و در این بین تهران به همراه چهار استان دیگر نیز باروری «بسیار پایین» داشته اند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی دفتر جمعیت،نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران، میزان باروری کل کشور از ۲.۰۷ فرزند در سال ۹۶ که می توان آن را باروری در «سطح جانشینی» در نظر گرفت؛ با سیری نزولی به ۱.۷۱ فرزند در سال ۹۹ یعنی باروری «کمتر از سطح جانشینی» رسیده است.

در واقع ۵۸ درصد از استانها در سال ۹۹ «باروری کمتر از سطح جانشینی» یعنی بین ۱.۵ تا ۲.۱ فرزند، ۱۶ درصد از استانها «باروری بسیار پایین» یعنی ۱.۳ فرزند و کمتر از آن، ۱۳ درصد از استانها «باروری پایین» یعنی ۱.۵ فرزند و کمتر از آن و ۱۳ درصد از استانها «باروری بالاتر از سطح جانشینی» یعنی بیشتر از ۲.۱ فرزند داشته اند.

تهران به همراه سمنان، البرز، مازندران و گیلان پنج استان با میزان باروری «بسیار پایین» و سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خوزستان و یزد، چهار استان با میزان باروری «بالاتر از سطح جانشینی» در سال ۹۹ بوده اند.

همچنین در سال گذشته ایلام، قزوین، اصفهان و مرکزی «باروری پایین» و سایر استانها نیز باروری «کمتر از سطح جانشینی» داشته اند.

نظرات بینندگان