arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۲ - ۱۶ آبان ۱۴۰۰

بازاریابی اینترنتی چیست؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی به روش‌هایی گفته می‌شود که از طریق اینترنت می‌توان محصولات و خدمات خود را تبلیغ و به فروش رساند. امروزه به لطف تلفن‌های هوشمند دسترسی مردم جهان به اینترنت بسیار آسان شده تا جایی که در سال 1400 ضریب نفوذ اینترنت در ایران به 94% رسیده است. این آمار به تنهایی نشان می‌دهد برای فروش محصولات، خدمات و حتی تبلیغات باید چه بستری را انتخاب کرد. بازاریابی اینترنتی به دلیل هزینه مقرون به‌صرفه‌اش، طرفداران بسیاری دارد؛ به همین دلیل برند‌ها، شرکت‌ها و استارتاپ‌ها گرایش و تمایل بسیاری برای حضور در فضای وب و بازاریابی اینترنتی دارند. اما پیش از شروع کار باید اطلاعات دقیقی درباره اینکه چگونه بازاریابی اینترنتی کنیم و مزایا و معایب بازاریابی اینترنتی چیست، داشته باشیم. در این مقاله همراه ما باشید تا بازاریابی اینترنتی را زیر ذره‌بین ببریم.

چگونه بازاریابی اینترنتی کنیم؟ استراتژی هدفمند داشته باشید!

اگر می‌خواهید در اینترنت برای محصول و خدمات خود بازاریابی کنید، صد‌ها روش بازاریابی وجود دارد؛ به همین دلیل باید برای تبلیغات استراتژی هدفمند و مشخصی داشته باشید. به همین دلیل ضروری است قبل از هر چیزی مخاطب خود را به درستی بشناسید. برای شناسایی بهتر و سریع‌تر مخاطب خود، به این سوال فکر کنید: محصولات و خدمات شما توسط چه قشری استفاده می‌شود؟ با پاسخ به این سوال تقریباً می‌توانید مخاطب خود را تا حدی شناسایی کنید. در مرحله بعد باید از خود سوال کنید که مخاطبانی که شناسایی کرده‌اید معمولاً در دنیای وب در چه فضا‌ها و کانال‌هایی فعالیت دارند. به‌طور مثال اگر قشر ورزشکار یا علاقمندان به فوتبال مخاطب محصول و برند شما باشند، یکی از بهترین روش‌ها برای بازاریابی تبلیغ در وب‌سایت و اپلیکیشن‌های ورزشی خواهد بود.

مهم‌ترین کانال‌های بازاریابی اینترنتی چیست؟ معرفی انواع بازاریابی اینترنتی

دنیای وب بسیار گسترده است و با استفاده از آن می‌توان ارسال و دریافت ایمیل، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، وب‌گردی، ارسال پیامک، شنیدن پادکست، موزیک و ویدیو، خرید و فروش بورس، سهام، ارز، طلا و هزاران کار دیگری را انجام داد. به همین دلیل باتوجه به گستردگی فضای وب شناسایی مسیر‌ها و روش‌های بازاریابی اینترنتی بسیار اهمیت دارد؛ در ادامه مهم‌ترین کانال‌های بازاریابی را معرفی می‌کنیم:

  1. ارسال پیامک تبلیغاتی (سامانه ارسال پیامک تبلیغاتی ارزان‌ترین شیوه تبلیغاتی در جهان است و به‌صورت آنلاین نیز قابل مدیریت است.)
  2. تبلیغات کلیکی (در این نوع تبلیغات به ازای هر کلیکی که روی تبلیغ شما انجام شود از شما هزینه‌ای دریافت می‌شود؛ از محبوب‌ترین تبلیغات کلیکی در جهان می‌توان به گوگل ادز اشاره کرد.)
  3. سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت (در هر ثانیه 60 هزار جستجو در موتور جستجوی گوگل انجام می‌شود. با شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند کسب و کار خود در کنار تولید محتوا و بهینه‌سازی وب‌سایت می‌توانید ترافیک بالایی ایجاد کنید و در نهایت محصول و خدمات خود را به فروش برسانید.)
  4. شبکه‌های اجتماعی (فعالیت و تبلیغ محصولات در اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، فیسبوک و ده‌ها شبکه‌‌اجتماعی دیگر می‌تواند فروش خوبی را برای شما رقم بزند.)
  5. بازاریابی محتوایی (با تولید محتوای باکیفیت که نیاز کاربر را پاسخگو باشد، مشتریان بسیاری را می‌توانید به برند خود جذب کنید.)
  6. تبلیغات اینترنتی و بازاریابی آنلاین (تبلیغات بنری، تبلیغات همسان، رپورتاژ آگهی، تبلیغ در اپلیکیشن‌های پربازدید می‌تواند به برندینگ و فروش محصولات شما کمک کند.)
  7. خبرنامه و ایمیل مارکتینگ (با ارسال ایمیل تبلیغاتی برای مخاطبان برند خود می‌توانید آن‌ها را به فروش محصولات و خدمات ترغیب کنید.)

بازاریابی اینترنتی چیست؟

بازاریابی اینترنتی برای چه محصول و خدماتی قابل انجام است؟

در بازاریابی اینترنتی تفاوتی ندارد که چه محصول و خدماتی را ارائه می‌کنید؛ اگر مخاطب شما در فضای آنلاین حضور دارد، می‌توانید با تدوین استراتژی هدفمندی بازاریابی اینترنتی کنید و محصول و خدمات خود را به فروش برسانید. توجه داشته باشید برای محصولاتی که خدمات پس از فروش یا تکرار مصرف دارند، بهتر است که از طریق ارسال پیامک از طریق اینترنت به مشتریان خود در خصوص خرید دوباره محصولات یادآوری کنید. در این زمینه سامانه پنل اس‌ام‌اس بهینه‌ترین روش تبلیغاتی است که توسط برند‌های معتبر در سراسر جهان استفاده می‌شود.

مزایای بازاریابی اینترنتی چیست؟ به کمک بازاریابی اینترنتی محصولات در هر ساعت بفروشید!

اگر قصد دارید برای فروش محصولات و خدمات خود بازاریابی اینترنتی کنید، ضروری است با مزایا و و معایب آن آشنا باشید تا بتوانید حضوری بهینه‌تر در فضای وب داشته باشید. از مهم‌ترین مزایای بازاریابی اینترنتی می‌توان به ارتباط مستقیم با مخاطب، ارائه محصول در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته، عدم محدودیت جغرافیایی، انجام آن از راه دور اشاره کرد.

معایب بازاریابی اینترنتی چیست؟ متفاوت باشید!

هر روش بازاریابی مزایا و معایب خاص خودش را دارد. گاهی می‌توان با اطلاع از معایب یک شیوه بازاریابی آن را اصلاح کرد و حضور متفاوت‌تری داشت. به‌طور مثال یکی از معایب بازاریابی اینترنتی حجم بالای تبلیغات انواع برند‌ها و شرکت‌ها است. کاربر وقتی در معرض تبلیغات مداوم قرار بگیرد، آن را نادیده خواهد گرفت. به همین دلیل اگر در وب‌سایت و اپلیکیشن سایت موردنظر تبلیغات بیش از اندازه می‌بینید، دست نگه‌دارید. این وب‌سایت احتمالاً نمی‌تواند انتظارات تبلیغاتی شما را برآورده کند. از طرفی تجربه خرید ناموفق کاربران نیز می‌تواند تمایل و توجه آن‌ها را به تبلیغات و خرید اینترنتی کمرنگ‌تر کند؛ با توجه به این توضیحات بهتر است در بازاریابی اینترنتی حضور متفاوتی داشته باشید و در هر فضایی تبلیغ نکنید!

آیا بازاریابی اینترنتی را می‌توان در خانه انجام داد؟ بازاریابی آنلاین بدون محدودیت

بازاریابی اینترنتی محدودیت مکانی و زمانی ندارد؛ به همین دلیل می‌توانید در هر مکانی که حضور دارید، اینترنتی آنلاین انجام دهید. باتوجه به رایگان بودن برخی از بستر‌های بازاریابی آنلاین، این امکان حتی برای افراد خانه‌دار‌ به وجود آمده است که با یادگیری اصول و روش‌های بازاریابی از اوقات خود استفاده بهتری داشته باشند و درآمد خوبی نیز از این راه کسب کنند.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

با خرید پنل پیامکی سریع‌ترین روش بازاریابی اینترنتی را تجربه کنید!

در این مقاله بازاریابی اینترنتی و انواع روش‌های آن را همراه با مزایا و معایب‌اش به‌طور کامل بررسی کردیم. سریع‌ترین روش بازاریابی ارسال پیامک کوتاه است. پیامک‌های تبلیغاتی به دلیل ارزان بودن و مدیریت آسان در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارند و یکی از کارامدترین روش‌های تبلیغاتی به شمار ‌می‌روند.

اگر می‌خواهید برای تکمیل بازاریابی اینترنتی خود سامانه پنل پیامکی خریداری کنید، حتما از سایت فراز اس ام اس به آدرس اینترنتی farazsms.com بازدید کنید. فراز اس‌ام‌اس یکی از بهترین شرکت‌های ارائه‌دهنده نمایندگی پنل پیامکی در ایران است که خدمات خود را با 30 روز گارانتی برگشت وجه عرضه می‌کند. چنانچه برای خرید پنل اس‌ام‌اس نیاز به مشاوره دارید با کارشناسان فراز اس‌ام‌اس به شماره 74853-021 تماس بگیرید و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.

نظرات بینندگان