arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۱۸ آبان ۱۴۰۰

6 نکته مهم که قبل از بازسازی آشپزخانه باید به آنها دقت کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 6 نکته مهم که قبل از بازسازی آشپزخانه باید به آنها دقت کرد

خانه‌های قدیمی زیادی هستند که نیاز به بازسازی دارند و افرادی زیادی هم هستند که می­خواهند خانه‌هایشان را بازسازی کنند. تعمیرات منزل کار هزینه‌بر و زمان‌بری است. ما در این نوشته تلاش کرده‌ایم به برخی از این نکات مهم در بازسازی به ویژه نو کردن آشپزخانه بپردازیم. با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

سبک دکوراسیون را مشخص کنید

در این روزها که علم و هنر تغییرات بزرگی در زندگی ما به وجود آورده‌اند، دست‌تان برای انتخاب انواع سبک‌های دکوراسیون باز است و می‌توانید بسته به سلیقه و نوع اسباب و اثاثیه‌ای که دارید، یک مدل و یا ترکیبی از دو مدل را در دکوراسیون خانه رعایت کنید. در اینجا 4 نوع از سبک‌های دکوراسیون را معرفی می‌کنیم که برای بازسازی آشپزخانه می‌توانید استفاده کنید:

  • سبک مدرن

در این سبک اکثر لوازم توکار هستند و کمترین میزان بهم ریختگی را در این سبک مشاهده می­کنید. تمامی لوازم به دلیل خاصی در دکور استفاده می­شوند و استفاده از هیچ وسیله تزئینی و بدون استفاده‌ای در فضاهای مدرن جای ندارد. هر المان به دلیل خاصی استفاده می­شود.

انتخاب وسایل مدرن در این روش، تاثیر زیادی روی تفاوت ظاهر آشپزخانه خواهد داشت. برای اینکار ما به شما هودهای توکار را پیشنهاد می‌کنیم. لیست قیمت هود متفاوت است و شما می‌توانید بسته به بودجه از برندهای معتبری مانند هود اخوان، خرید خود را انجام دهید.

  • سبک کلاسیک

امروزه سبک کلاسیک تا حدی طرفداران خود را از دست داده و استفاده از تجملات گرانقیمت و پرده‌های شیک و میز و صندلی‌های سلطنتی دوستداران کمتری دارد. به همین علت، این سبک توسط طراحان دکوراسیون دچار تغییراتی شده و استفاده از المان‌های موجود در چیدمان‌های انگلیسی در دهه‌های 50 و استفاده از چوب و کابینت‌های رنگی باعث برگشت این سبک به میان مردم شده است.

اگر این سبک را دوست دارید، بهتر است قبل از این که تغییرات کلی ایجاد کنید هزینه آن را براورد کنید به این دلیل که چیدمان‌های کلاسیک به خصوص به شکل امروزی کمی هزینه‌بر هستند و کابینت‌هایی که در این سبک استفاده می­شود از چوب‌های زیبا و محکمی مانند چوب نراد ساخته و پرداخته می­شود که هزینه بالایی برایتان خواهد داشت.

  • سبک روستیک

6 نکته مهم که قبل از بازسازی آشپزخانه باید به آنها دقت کرد

سبک روستیک که بیشتر در خانه‌های ویلایی، کوهستانی و روستایی استفاده می­شود، امروزه در میان مردم طرفداران بسیاری دارد. در این سبک هم قبل از اجرا باید براورد درستی از هزینه کابینت‌ها داشته باشید. کابینت‌هایی محکم با چوب‌های زیبایی مانند چون گردو که بدون رنگ و پرداخت استفاده می­شود و حس بودن در فضایی طبیعی را به شما القا می­کند. این سبک به صورتی طراحی می­شود که احساس کنید در میان طبیعت زندگی می­کنید. به همین دلیل چوب‌های خام و بدون پرداخت در این سبک استفاده می­شود.

  • سبک صنعتی

سبک صنعتی با الهام از انقلاب صنعتی طراحی شده است و احساس ناتمام بودن در این فضا به خوبی مشهود است. استفاده از لوله‌های فلزی بزرگ در بالای هود و استفاده از لوله‌کشی‌های روکار و همچنین آجر‌هایی چند رنگ از المان‌های این سبک است. قبل از اجرا حتما در نظر بگیرید که آیا می­توانید به صورت طولانی مدت با این فضا کنار بیاید یا خیر. این فضا‌ها را عموما برای داخل کافه و رستوران‌های خاص استفاده می­کنند. بنابراین در انتخاب این سبک دقت بیشتری داشته باشید.

با معرفی این چند سبک، اجازه دهید برخی کارهای ضروری را در ادامه بررسی کنیم که در هنگام بازسازی آشپزخانه، کارهای مناسبی خواهند بود:

  • استفاده از لوازم توکار

از آنجایی که مینیمالیسم در میان سبک‌ها تا حدی جای خود را به عنوان یک متد کاری باز کرده است مشاهده می­کنید که بسیاری از خانه‌هایی که در عصر حاضر ساخته می­شوند، تا حدی ساده و جمع و جور هستند. لوازم توکار برای اکثر سبک‌های طراحی خوب و شیک به نظر می­رسد و استفاده از لوله‌های روکار فضای خانه شما را از زیبایی دور می­کند.

  • تعویض لوازم قدیمی و از کار افتاده

6 نکته مهم که قبل از بازسازی آشپزخانه باید به آنها دقت کرد

سعی کنید قبل از این که طراحی جدیدی اجرا کنید، حتما از وجود لوازم قدیمی و زنگ زده خلاص شوید. پکیج و رادیاتورهای قدیمی را با پکیج و رادیاتورهای نو و شیک تعویض کنید. برای اینکار ما به شما انواع پکیج های ایران رادیاتور را پیشنهاد می‌دهیم که در طرح‌های زیبا و مناسب خانه شما طراحی شده و می­تواند به زیبایی منزل شما اضافه کند. این گروه صنعتی یکی از بزرگترین گروه های تولید کنند در داخل کشور است که با داشتن سابقه درخشان در تولید انواع محصولات جایگاه خوبی در میان تولیدکنندگان داخلی به خود اختصاص داده است.

همچنین اگر نیاز به تعویض شیرآلات دارید، حتما از برندهایی استفاده کنید که شناخته شده باشند تا در مدت کوتاهی خراب نشوند.

  • تعویض لوله کشی ها و سیم کشی های قدیمی

اگر نیاز به تعویض سیستم برقی و لوله کشی‌های قدیمی دارید و یا اگر لوله‌هایتان احتمالا نشتی دارد حتما قبل از انجام تغییرات، آنها را برطرف کنید تا پس از انجام تغییرات دیوارها و کف دچار تخریب نشوند. سیم‌کشی‌های خراب و قسمت‌هایی که امکان اتصالی دارند را باید قبل از اجرای طرح به خوبی تعمیر و عایق کنید تا امکان بروز هیچ خطری وجود نداشته باشد.

  • تعویض کف آشپزخانه

اگر قصد دارید کف آشپزخانه را با کفپوش متفاوتی تغییر دهید، باید بدانید که کفپوش‌هایی که در آشپزخانه به کار می­رود امکان تخریب سریع‌تری دارد و بهتر است از کفپوش برای آشپزخانه استفاده نکنید. بهترین مصالح برای یک آشپزخانه شیک سنگ‌های صاف و صیقلی هستند که هم جلوه زیبایی دارند و هم عمر کوتاهی ندارند.

  • برآورد صحیح از فضای آشپزخانه

قبل از این که طرحتان را پیاده کنید، باید اندازه‌گیری‌های دقیقی انجام دهید تا به درستی مشخص شود که آیا امکان اجرای طرح وجود دارد یا خیر. اگر پس از تخریب متوجه شوید که فضا مناسب طرح شما نیست پول بیشتری برای طرح ریزی یک طرح جدید باید بپردازید.

  • پالت رنگی روشنی انتخاب کنید

سعی کنید کمی بیشتر روی رنگ‌ها تمرکز کنید و پالت رنگی آشپزخانه را از رنگ‌های روشن و شاد تهیه کنید. رنگ‌های تیره نمی­توانند حس آرامش بخشی به فضای داخلی آشپزخانه شما ببخشند.

با رعایت نکات ذکر شده برنامه درست و دقیقی برای طراحی زیبای آشپزخانه خود داشته باشید و سپس اجرای کار را شروع کنید.

نویسنده: سارااقبالی

نظرات بینندگان