arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۸ - ۱۹ آبان ۱۴۰۰

آمریکا در واکنش به دیدار وزیر خارجه امارات و بشار اسد: از هیچگونه تلاش برای بهبود رابطه با سوریه حمایت نمی‌کنیم؛ او یک دیکتاتور است

شیخ عبدالله بن زیاد آل نهیان وزیر خارجه امارات عربی متحده روز سه‌شنبه با بشار اسد رییس جمهور سوریه در دمشق دیدار و در مورد روابط دوجانبه و بهبود آن صحبت کرد.ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این دیدار گفت: ایالات متحده از هیچگونه تلاش برای بهبود رابطه با سوریه حمایت نمی‌کند چرا که او یک دیکتاتور بیرحم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: آمریکا به دیدار وزیر خارجه امارات و بشار اسد واکنش نشان داد.

به گزارش فرانس۲۴؛ شیخ عبدالله بن زیاد آل نهیان وزیر خارجه امارات عربی متحده روز سه‌شنبه با بشار اسد رییس جمهور سوریه در دمشق دیدار و در مورد روابط دوجانبه و بهبود آن صحبت کرد. آمریکا با دیکتاتور نامیدن اسد دیدار وزیر خارجه امارات با او را محکوم کرد.

این اولین دیدار یک مقام بلندپایه اماراتی با بشار اسد در ۱۰ سال گذشته- آغاز جنگ داخلی سوریه- است و از سوی ناظران بعنوان گام مهمی در شکستن انزوای حکومت اسد و بهبود روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس تلقی می‌شود.

شیخ عبدالله بن زیاد آل نهیان در این دیدار بر ثبات و امنیت سوریه تاکید کرده است. با این حال ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این دیدار گفت: ایالات متحده از هیچگونه تلاش برای بهبود رابطه با سوریه حمایت نمی‌کند چرا که او یک دیکتاتور بیرحم است.

گفتنی است مصر نیز که مقر اتحادیه عرب و کشور مهم عربی به شمار می‌رود از سوریه خواسته برای بهبود روابط با کشورهای عربی به دنبال رسیدگی به وضعیت انسانی پس از جنگ باشد.

نظرات بینندگان