arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۸ - ۱۹ آبان ۱۴۰۰

بهترین نواحی صورت و بدن برای تزریق ژل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امروزه عمل زیبایی تزریق ژل در میان بسیاری از افراد محبوبیت خاصی کسب کرده است و بسیاری به جای انجام عمل‌های جراحی زیبایی پرخطر و گران، به روش‌های جدیدی چون تزریق ژل روی آورده‌اند. تزریق ژل راه‌حلی مناسب برای حجم دهی ، فرم دهی و جوان‌سازی قسمت‌های مختلف صورت و بدن می‌باشد و تنها مختص به یکی قسمت خاص بدن نیست. در این مقاله سعی شده است در مورد قسمت‌های مختلف  صورت و  بدن که به صورت معمول مقصد تزریق ژل می‌باشند را به شما عزیزان معرفی نماییم و اطلاعات بیشتری را در مورد تزریق ژل به هرکدام از این قسمت‌ها در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

بهترین نواحی صورت و بدن برای تزریق ژل

تزریق ژل گونه

چین‌خوردگی‌های قسمت لب و چانه و همچنین افتادگی ناحیه کنار فک برای بعضی از افراد آزاردهنده است و اعتمادبه‌نفس آن‌ها را پایین می‌آورد. بنابراین با انجام این عمل زیبایی، ظاهر فرد جوان‌تر و زیباتر به نظر خواهد رسید. ژل‌ها که موادی ساختگی و صنعتی هستند و با اسامی مختلفی موجود می‌باشند، به لایه زیرین پوست تزریق می‌شوند تا چین‌وچروک‌ها و صافی‌ها را در نقاط موردنظر از بین ببرند. همچنین این روش برای افراد مسن‌تر که با افزایش سن شاهد بروز چین‌وچروک‌ها و از بین رفتن سطوح چربی در پوست خود هستند، می‌تواند راه‌حل مناسبی برای جوان‌سازی پوستشان باشد. این افراد از تزریق ژل گونه و صورت برای حفظ حالت گونه‌ها و جلوگیری از تغییر حالت چهره استفاده می‌کنند. به همین دلیل می‌توان گفت استفاده از این روش برای زیبایی در همه سنین مناسب است.

تزریق ژل به بینی

درگذشته اگر افراد قصد کوچک کردن و فرم دادن به بینی خود را داشت، گزینه‌ای جز عمل جراحی پیش روی آن‌ها نبود، اما با ظهور پرکننده‌هایی مانند تزریق ژل به بینی، انجام این کار در کمتر از 15 دقیقه میسر شده است. این روش یک عمل بینی غیر جراحی محسوب می‌شود که فرد به کمک آن می‌تواند به رفع ایرادات بینی خود بپردازد. در این روش پزشک منحنی‌ها، برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌های و ورم بینی را اصلاح می‌کند و با انجام این عمل، بینی فرد کوچک و خوش‌فرم به نظر خواهد رسید.

از مزایای تزریق ژل به بینی می‌توان به این نکته اشاره کرد که برخلاف عمل‌های جراحی، در این روش، پس از عمل نیاز به استراحت ندارد. همچنین در این روش درد پس از عمل وجود ندارد یا بسیار اندک است و به بستن چسب روی بینی یا پانسمان نیاز نیست. نتیجه این روش بلافاصله قابل‌رؤیت است و فرد پس از عمل تزریق می‌تواند تغییر را در بینى خود مشاهده کند. به علت هزینه کم این روش، تزریق ژل بینی برای برخی از افرادی که قادر به پرداخت هزینه جراحی نیستند بهترین گزینه است.

بهترین نواحی صورت و بدن برای تزریق ژل

تزریق ژل چانه

افرادی که دارای چانه کوتاه، فرورفته و پهن هستند می‌توانند با انجام روش‌های نوین این موضوع را در صورتشان رفع نمایند. یکی از روش‌ها تزریق ژل چانه است. تزریق ژل چانه روش درمانی به جهت جبران و ترمیم زاویه فک و چانه انجام می‌شود و روشی نسبتاً آسانی است که با تزریق ژل به ناحیه موردنظر، باعث رفع فرورفتگی، خوش‌فرم شدن چانه و زاویه سازی صورت می‌شود. انجام تزریق ژل، می‌تواند مزایایی در برداشته باشد.. یکی از این مزایا این است که نتایج این روش را بلافاصله پس از تزریق می‌توان مشاهده کرد. همچنین عوارض این روش بسیار ناچیز و محدود است. این روش دوره نقاهت کوتاهی دارد و پس از انجام این متد، فرد به‌سرعت می‌تواند به کار و زندگی روزمره خود بپردازد. از نکات مثبت دیگر این روش می‌توان به زمان کم موردنیاز برای انجام آن اشاره کرد، انجام عمل تزریق نهایتاً 30 دقیقه وقت افراد را می‌گیرد.

تزریق ژل به لب

لب یکی از قسمت‌های صورت است که با افزایش سن، حجم آن کمتر می‌شود، ارتفاع آن کاهش می‌یابد و جلوه آن در صورت کاهش می‌یابد. یکی از راه‌های رفع این موارد، تزریق ژل لب است که می‌تواند برای زیبایی صورت بسیار مفید باشد. در حال حاضر، تزریق ژل به لب در میان افراد بسیار رایج شده است و این عمل به‌منظور حجم دهی و برجسته‌سازی لب‌ها به‌صورت گسترده‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد.

تزریق ژل به پیشانی

پیشانی قسمت استخوانی در بالای چشم و ابرو می‌باشد که در عقب با استخوان پسِ‌سری اتصال دارد. پیشانی تا یک‌سوم از سطح کل صورت را شامل می‌شود و علیرغم اینکه تنها یکی از اعضای اصلی چهره (ابروها) در پیشانی وجود دارد، ولی بااین‌حال تأثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره هر فرد می‌گذارد.

افزایش سن و استعمال دخانیات از عوامل مهم ایجاد چین‌وچروک در پیشانی می‌باشند. قطعاً ایجاد چین‌وچروک در این ناحیه از صورت می‌تواند تأثیر بسیاری بر ظاهر فرد داشته باشد. اگرچه راه‌های مختلفی برای رفع چین‌وچروک پیشانی مانند تزریق بوتاکس وجود دارد، اما بسیاری از افراد برای رفع این موضوع به تزریق ژل‌های پرکننده روی می‌آورند.

تزریق ژل به سینه

داشتن سینه‌های برجسته و خوش‌فرم، علاوه بر این‌که به زیبایی بدن و افزایش حس نشاط فرد می‌افزاید، اعتمادبه‌نفس او را نیز بهبود می‌دهد. تمامی بانوان، به دلیل موارد متعدد ژنتیک و اقلیمی از سینه‌های خوش‌فرمی که با بدن آن‌ها هماهنگی داشته باشد بهره‌مند نیستند، همچنین جراحی بزرگ کردن سینه، روش بسیار پرهزینه‌ای است و گاهی نیز می‌تواند عوارض بسیار مخربی ازجمله عوارض سنگین بیهوشی را به همراه داشته باشد تزریق ژل به سینه، یکی از راحت‌ترین راه‌های بهبود فرم و اندازه سینه‌ها می‌باشد که در این روش، در یک جلسه درمانی که نهایتاً ۲ ساعت زمان می‌برد، اندازه و فرم سینه‌های فرد اصلاح می‌شود. انجام این عمل نیاز به مراقبت‌های بعدی خاصی نداشته و تنها یک روز پس از تزریق فرد می‌تواند به فعالیت‌های روزانه معمول خود مشغول شود.

تزریق ژل به باسن

برخی از افراد، افزایش سایز و حجم باسن با رژیم و ورزش را کاری مشکل و زمان‌بر می‌دانند، درنتیجه به تزریق ژل روی می‌آورند. امروزه برای داشتن باسنی با حجم دلخواه و جذاب می‌توان از تزریق ژل استفاده کرد. تزریق ژل به باسن یک روش درمانی آرایشی است که به افراد کمک می‌کند تا فرم و اندازه باسن خود را بهبود ببخشند. باید توجه داشت که برخلاف تزریق ژل به سینه، تزریق ژل به باسن نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد. به‌عنوان‌مثال پس از انجام عمل تا مدتی فرد باید به هنگام نشستن از بالشت‌های مخصوص استفاده کند. همچنین فرد به مدت 2 تا 3 هفته پس از تزریق ژل باید از انجام ورزش‌های سنگین به‌ویژه ورزش‌های نشسته خودداری نماید.

تزریق ژل به ساق پا

برخی از افراد برای بهبود نمای ظاهری ساق پا مایل به انجام عمل جراحی می‌باشند. غالباً آقایان پس از ماهیچه‌ای شدن اندامشان، فرایند چاق شدن ساق پا را برای بهبود ظاهر ساق پاهایشان درخواست می‌کنند. ساق پای برخی دیگر از مردان و زنان به‌طور ژنتیکی لاغر است و این افراد تمایل دارند که ساق پایشان ظاهری پرتر، گرد تر و حتی ماهیچه‌ای‌تر پیدا کند. تزریق ژل یکی از گزینه‌های پیش روی این افراد برای فرم دهی دلخواه به ساق پاهایشان می‌باشد.

بهترین نواحی صورت و بدن برای تزریق ژل

تزریق ژل به مچ پا

زیباسازی و یا چاق شدن مچ پا به شکل زیبا و مناسب یک عمل زیبایی می‌باشد که باهدف اصلاح شکل و اندازه مچ پا صورت می‌گیرد. اصلاح فرم پا ها در قسمت مچ می‌تواند با استفاده از یک روش و یا با ترکیب چندین روش انجام شود. تزریق ژل در حال حاضر یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای بهبود فرم مچ پا می‌باشد. یکی از اهداف روش درمانی تزریق ژل اصلاح فرم پا ها می‌باشد. با استفاده از تزریق ژل به مچ پا می‌توان ظاهر خمیده و لاغر مچ پا را درمان کرد. روش چاق کردن مچ پا با استفاده از تزریق ژل برای افرادی پرکاربرد می‌باشد که از سلامت جسمانی کامل برخوردار هستند و تمایل دارند مچ پا های آن‌ها زیباتر دیده شود.

همچنین همان‌طور که بیان شد از این روش برای درمان آرتروز نیز استفاده می‌شود. به‌طورکلی این روش به‌عنوان جایگزینی برای جراحی تنها برای بیمارانی توصیه می‌شود که درمان‌های قدیمی غیر جراحی برای آن‌ها موفقیت‌آمیز نبوده است. در اینجا نیز همانند سایر تزریقات ژل از هیالورونیک اسید استفاده می‌شود این‌گونه تصور می‌شود که این ماده نقشی اساسی در روان کردن مفصل و مقاومت غضروف دارد و از غضروف در سطح سلولی محافظت می‌کند. تزریق هیالورونیک اسید می‌تواند علائم بالینی مرتبط با آرتروز استخوان ازجمله درد، ورم، خشکی و از دست رفتن دامنه حرکتی را بهبود ببخشد. این علائم بالینی به علت تحلیل رفتن و تجزیه شدن لایه سطحی غضروف و از دست رفتن چسبندگی مایع سینوویال به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم بروز می‌کند.

سخن پایانی

امروزه افراد زیادی برای جوان‌سازی و فرم دهی به قسمت‌های مختلف بدن خود به تزریق ژل روی آورده‌اند. این روش نسبت به روش‌های زیبایی جراحی خطرات و عوارض کمتری را در پی دارد و همچنین نسبت به عمل‌های جراحی ارزان‌تر می‌باشند.برای تزریق ژل و فیلر سعی کنید که به پزشکان متخصص رجوع نمایید و از برندهای معتبر ژل برای این عمل زیبایی استفاده نمایید.

نظرات بینندگان