arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۹ - ۲۶ آبان ۱۴۰۰

واشنگتن از اسرائیل خواست برای پایان دادن به کودتا در سودان مداخله کند

تلویزیون اسرائیل امروز(چهارشنبه) گزارش داد که لیندا توماس گرینفیلد نماینده واشنگتن در سازمان ملل از اسرائیل خواسته است در بحران سودان دخالت کند.تلویزیون اسرائیل در ادامه آورده است: آمریکا در حال فشار آوردن بر اسرائیل برای تشکیل دولت در سودان و پایان دادن به کودتای نظامیان در این کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز(چهارشنبه) گزارش داد که لیندا توماس گرینفیلد نماینده واشنگتن در سازمان ملل از اسرائیل خواسته است در بحران سودان دخالت کند.

به گزارش  العربی الجدید، تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: گرینفیلد از اسرائیل خواسته است به هدف بازگشت مرحله انتقالی تحت رهبری دولت مدنی در سودان مداخله کند.

این شبکه افزود: بنی گانتس وزیر امنیت اسرائیل شامگاه سه شنبه با این مقام آمریکایی که اکنون به منطقه آمده، دیدار کرده و با وی درباره بحران در سودان گفتگو کرده است.

تلویزیون اسرائیل در ادامه آورده است: آمریکا در حال فشار آوردن بر اسرائیل برای تشکیل دولت در سودان و پایان دادن به کودتای نظامیان در این کشور است.

براساس ادعای این رسانه اسرائیلی، گرینفیلد از اسرائیل خواسته است در این بحران دخالت کند و پس از درخواست وزیر امور خارجه آمریکا از اسرائیل در این خصوص، این دومین تقاضای آمریکا از اسرایئل در این باره است.

«اولیویا دالتون» سخنگوی هیئت نمایندگی واشنگتن در سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد که گانتس و گرینفیلد به اهمیت بازگشت سودان به مرحله انتقالی تحت رهبری غیرنظامیان اشاره کرده اند.

وی اما به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد.

این در حالی است که رسانه های اسرائیلی در هفته های گذشته به تماس های مقامات اسرائیلی با عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان سخن به میان آورده بودند.

۲۵ اکتبر گذشته ارتش سودان با اعلام وضعیت اضطراری و انحلال دو شورای حاکمیت و شورای وزیران، رهبران احزاب مدنی در این کشور و دیگر مسئولان و وزیران را بازداشت کرد.

ارتش همچنین همه استانداران را برکنار کند. پنج شنبه گذشته نیز عبدالفتاح البرهان فرمانی مبنی بر تشکیل شورای حاکمیت انتقالی جدید به ریاست خود صادر و محمد حمدان دقلو (حمیدتی) را به عنوان معاونش تعیین کرد.

این اقدامات خشم مردم سودان را در پی داشته و باعث بروز اعتراضاتی در سراسر این کشور شده است.

نظرات بینندگان