arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۸۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۲ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۱

وزارت بهداشت: آلودگی ریزگردها زیاد است، سالمندان در خانه بمانند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: رئیس اداره سلامت سالمندان گفت:‌ علی‌رغم اینکه به سالمندان ورزش جمعی را پیشنهاد می‌کنیم ولی با وجود ریزگردها توصیه می‌کنیم فعلاً در منزل بمانند.

پریسا طاهری اظهار داشت: در حال نهایی کردن سند راهبردی سلامت سالمندان کشور هستیم و جلسات مختلفی در شورای عالی سلامت برای این موضوع مطرح شده و اصلاحیه‌ای روی آن گذاشته شده است.

وی در مورد جزئیات سند راهبردی سلامت سالمندان گفت: ‌این سند شامل چند بخش می‌شود که در یک بخش تمام مشکلات جسمانی و راهکارهای رسیدن به هدف مطلوب دیده شده، در بخش دیگر به مشکلات رفاهی و اجتماعی می‌پردازد و تمام ابعاد جسمی، روحی،‌روانی اجتماعی که یک سالمند نیاز دارد تا به مفهوم واقعی سلامت برسد،‌در این سند دیده می‌شود.

وی در مورد وضعیت سالمندان گفت: سالمندان جزو گروه‌های آسیب‌پذیر محسوب می‌شوند و اگر دچار بیماری‌های همراه مثل نارسایی قلبی یا مشکلات ریوی و قلبی و عروقی هم شوند با وجود گرد و غبار شرایط‌شان بحرانی خواهد بود.

به گفته رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت علی‌رغم تاکید بر ورزش جمعی در سالمندان باید شرایط آب و هوایی را هم در نظر گرفت و روزهایی که ریزگردها بر آلودگی هوا می‌افزاید به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم سالمند از منزل خارج شود.

وی افزود: در مواقع ضروری هم که فرد سالمند مجبور است از خانه خارج شود حتما یک دستمال مرطوب و یک بطری آب خنک همراه خود داشته باشد تا دستمال مرطوب را جلوی بینی و دهان خود بگیرد، هر چند که هیچ یک از این تمهیدات 100درصد نمی‌تواند سلامت سالمند را تامین کند.

طاهری تصریح کرد: در ‌برخی موارد اندازه ریزگردها به قدری کوچک است که از ماسک‌ها هم به راحتی عبور می‌کنند بنابراین سالمندانی که بیماری قلبی- عروقی و نارسایی تنفسی دارد از منزل خارج نشود.

این متخصص طب سالمندی ادامه داد:‌ همچنین با توجه به اینکه به سمت گرمای هوا پیش می‌رویم توصیه می‌کنیم که سالمندان از ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر از منزل خارج نشوند چرا که ترکیب گرمای هوا و آلودگی و ریزگرد‌ها چندین برابر ریسک خطر سلامتی سالمندان را بالا می‌برد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
0
0
سیل آمد، مسئولین گفتند دعا کنید سیل برود. گرانی و تورم و فقر و فلاکت با هم آمدند و نرفتند و گریبان ملت ایران را با تمام قوا فشار می دهند، مسئولین گفتند دعا کنید تا با دعای شما ( نه با برنامه ریزی و مدیریت مسئولین)فقر و گرانی فلاکت از کل مملکت رخت ببندد. حالا هم قبل از این که مسئولین دست اندرکار از مردم بخواهند که دعا کنیم تا ریزگرد ها بروند بهتر است برویم دعا کنیم. مسئولین کشورهای دیگر جهان از مسئولین ایران یاد بگیرند که به جای این که بیخود خود را به زحمت بیاندازند و برای کارها برنامه ریزی و مدیریت کنند بروند درخواست دعا و رمال و ورد نویس کنند که هم راحت تر است و هم زودتر جواب می دهد.
خدایا این دعا کردن را از ما نگیر که خیلی جواب می دهد!!!
نظرات بینندگان