arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۹ - ۰۱ آذر ۱۴۰۰

امیرآبادی، نماینده مجلس: ارز ۴۲۰۰ تومانی را در برخی از اقلام مصرفی حذف کردیم، ولی کسی متوجه نشده است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ملاحظاتی وجود دارد که مهمترین آن فضای روانی است که به جامعه منتقل می‌شود. در حالی که در برخی از اقلام مصرفی این ارز حذف شده، ولی کسی هم متوجه نشد، چون در گذشته هم این یارانه تاثیری در کاهش قیمت‌ها نداشته است و بدست مصرف‌کننده نمی‌رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اختصاص ارز 4200 تومانی طی سال‌های اخیر تاثیر ملموسی برای مردم نداشته است، گفت: بسیاری از مردم عنوان می کنند ما وجود این ارز را در سفره های خود مشاهده نکرده‌ایم و این رانت فقط به جیب افراد خاص رفته است.

احمد امیرآبادی فراهانی امروز در جمع اعضاء کارگروه تخصصی کشاورزی دفترش در قم، با بیان اینکه اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی طی سال‌های اخیر تاثیر ملموسی برای مردم نداشته است، اظهار داشت: بسیاری از مردم عنوان می‌کنند ما وجود این ارز را در سفره‌های خود مشاهده نکرده‌ایم و این رانت فقط به جیب افراد خاص رفته است.

نماینده مردم قم در مجلس اضافه کرد: وجود ارز ۴۲۰۰ تومانی حتی در دارو هم نمود بارزی نداشته و افزایش‌های قیمت در داروها کاملا مشهود است و دارو با این ارز در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد. در بخش نهاده‌های دامی این بی‌تاثیری بیشتر خود را نشان داده است.

وی نظارت عمومی و تخصصی بر بخش‌های مرتبط با کشاورزی و دامپروری و ارتباط مستقیم آن با مصرف آحاد جامعه را خاطرنشان ساخت و افزود: اعضاء کارگروه تخصصی و مشورتی کشاورزی جمعی از فعالان بخش خصوصی و نهادهای غیر دولتی هستند که با اشرافیت کاملی که دارند می‌توانند نقاط قوت و ضعفها را بررسی و برنامه های جایگزین که به نفع مردم است را ارائه دهند.

امیرآبادی فراهانی با اشاره به هم‌صدایی مجلس و دولت در خصوص بی‌تاثیری ارز دولتی بر قیمت برخی از کالاها، اضافه کرد: علی رغم اختصاص میزان قابل توجهی ارز دولتی و یارانه به کالاها کاملا مشخص شده است که این هزینه‌ها واقعا بی‌معنی است.

وی افزود: برای حذف این ارز ملاحظاتی وجود دارد که مهمترین آن فضای روانی است که به جامعه منتقل می‌شود. در حالی که در برخی از اقلام مصرفی این ارز حذف شده ولی کسی هم متوجه نشد چون در گذشته هم این یارانه تاثیری در کاهش قیمت‌ها نداشته است و بدست مصرف‌کننده نمی‌رسید.

نظرات بینندگان