arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۸۹۱۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰

سخنگوی طالبان: کشت مواد مخدر در افغانستان را به صفر می‌رسانیم

سخنگوی دولت موقت طالبان گفت: تلاش داریم با ترغیب کشاورزان به کشت جایگزین تولید مواد مخدر در افغانستان را به صفر برسانیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: ذبیح الله مجاهد، سخنگوی دولت موقت طالبان تاکید کرد که این گروه تلاش دارد تا کشت مواد مخدر در افغانستان به صفر برسد.

وی به اسپوتینک گفت: در مسئله کشت مواد مخدر سیاست ما مبارزه با این مواد افیونی است و تلاش داریم که کشاورزان را به کشت جایگزین تشویق کنیم.

مجاهد افزود: تلاش جدی داریم که کشت مواد مخدر در افغانستان به صفر برسد. 

این در حالی است که سازمان ملل در گزارش جدید خود اعلام کرده است که تولید مواد مخدر در افغانستان برای پنجمین سال متوالی افزایش یافته و از مرز 6 هزار تن عبور کرده است.

سازمان ملل گفته که تولید خشاش در سال 2021 از 6800 تن در افغانستان عبور کرده و پس از تحولات اخیر در افغانستان و قدرت گرفتن طالبان قیمت مواد مخدر در دو ماه اگوست و سپتامبر افزایش یافته است. 

سازمان ملل تاکید کرده است که تولید مواد مخدر در افغانستان به دلیل گرانی قیمت تریاک و همچنین افزایش فقر در این کشور 8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. 

طبق این گزارش، افغانستان به رغم تلاش جامعه جهانی، بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر در جهان است و 87 درصد تریاک دنیا با گردش مالی 9 میلیارد دلار از این کشور تامین می‌شود.

نظرات بینندگان