arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۰ - ۰۳ آذر ۱۴۰۰

وزیر نفت: محدود کردن گاز در بخش صنایع به ویژه صنایع سیمانی را آغاز کرده ایم / ۲۵ درصد از مشترکان، ۵۰ درصد گاز را مصرف می‌کنند

وزیر نفت گفت: روز گذشته در بخش خانگی و تجاری و صنایع غیر عمده، بالغ بر ۵۱۷ میلیون متر مکعب مصرف گاز داشتیم که نسبت به روز مشابه سال گذشته، حدود ۲۰ تا ۲۲ درصد افزایش داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: وزیر نفت گفت: روز گذشته در بخش خانگی و تجاری و صنایع غیر عمده، بالغ بر ۵۱۷ میلیون متر مکعب مصرف گاز داشتیم که نسبت به روز مشابه سال گذشته، حدود ۲۰ تا ۲۲ درصد افزایش داشته است.

جواد اوجی در گفتگوی تلویزیونی افزود: از چند روز گذشته، محدود کردن گاز در بخش صنایع به ویژه صنایع سیمانی را آغاز کردیم، اما با سوخت مایع، جبران شده است.

اوجی اضافه کرد: از ماه پیش در تدارک تامین سوخت مایع نیروگاه ها، صنایع عمده و سیمانی و پتروشیمی‌ها بودیم و با محدود کردن گاز صنایع سیمانی، آن‌ها از سوخت مایع استفاده می‌کنند.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه وزارت نفت مکلف است سوخت این صنایع را تامین کند، گفت: سوخت صنایع را قطع نکردیم بلکه فعلا سوخت آن‌ها از گاز به مایع تبدیل شده است.

اوجی با اشاره به اینکه در مصرف بخش خانگی، رکورد‌های جدیدی ثبت می‌شود، افزود: در دولت سیزدهم در بحث بهینه کردن مصرف گاز در بخش خانگی، صنایع و نیروگاهی، اقدامات خوبی آغاز شده است.

او ادامه داد: مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان هفته گذشته در دولت، مصوب شد و افزایش تعرفه‌های مشترکین پرمصرف را که از سال ۱۳۹۴ تاکنون تغییری نکرده بود در دولت مصوب کردیم.

وزیر نفت تاکید کرد: قطعاً آن دسته از مشترکان پرمصرفی که خارج از الگوی مصرف هستند، باید بخشی از بهای تمام شده گاز را پرداخت کنند.

اوجی گفت: از اول آذر در بحث ساختمان‌های اداری در کشور بالغ بر ۱۴ هزار بازدید انجام شد که هزار و ۴۲۸ اخطار به آن‌ها داده شد و گاز ۱۲۴ واحد ساختمان اداری را به علت مصرف خارج از الگو قطع کردیم.

وی افزود: مشترکین پرمصرف بخش خانگی از اول آذر بر اساس مصوبه دولت، ​افزایش نرخ را خواهند داشت و این قبض‌ها با تعرفه جدید در دی به دست مشترکان می‌رسد.

وزیر نفت اضافه کرد: ۲۵ درصد از مشترکان، بالغ بر ۵۰ درصد گاز را مصرف می‌کنند.

اوجی گفت: هموطنان می‌توانند با راهکار‌های بسیار ساده در بحث بهینه سازی مصرف گاز به اقتصاد خانواده و کشور کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه دمای رفاه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه است، افزود: تنظیم موتورخانه ها، پوشیدن لباس گرم، خاموش کردن وسایل گرمایشی در زمانی که از منزل یا محیط کار خارج می‌شویم، از جمله این راهکارهاست.

نظرات بینندگان