arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۴ - ۰۳ آذر ۱۴۰۰

صداوسیما از حمله احتمالی سایبری به سدهای ایران خبر داد / دو هفته است کسی نمی‌داند پشت سدها چقدر آب هست / وزارت نیرو: تکذیب می کنیم

صداوسیما از قول یک منبع آگاه اعلام کرد: در دو هفته گذشته سیستم‌های مربوط به جمع آوری و ارزیابی میزان ذخایر سدهای کشور بطور کامل قطع شده است. این منبع آگاه اعلام کرد: امروز حتی دسترسی کارکنان شرکت نیز به فضای مجازی از جمله نرم‌افزار واتس آپ که تا پیش از این کارکنان شرکت برای برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کردند نیز از بین رفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صداوسیما از قول یک منبع آگاه اعلام کرد: در دو هفته گذشته سیستم‌های مربوط به جمع آوری و ارزیابی میزان ذخایر سدهای کشور بطور کامل قطع شده است.

به گزارش «انتخاب»، صداوسیما اعلام کرد که یک منبع آگاه در گفتگوی تلفنی با این خبرگزاری گفته است: در دو هفته گذشته سیستم‌های مربوط به جمع آوری و ارزیابی میزان ذخایر سدهای کشور بطور کامل قطع شده است به نحوی که در این مدت هیچ گونه دسترسی به میزان ذخایر سدهای کشور وجود نداشته است.

وی افزود: اگرچه مسئولین بخش انفورماتیک شرکت مدیریت منابع آب خبر حمله سایبری را تایید نمی‌کنند اما شرایط بوجود آمده نشان دهنده قوت گرفتن حمله سایبری است.

این منبع آگاه اعلام کرد: امروز حتی دسترسی کارکنان شرکت نیز به فضای مجازی از جمله نرم‌افزار واتس آپ که تا پیش از این کارکنان شرکت برای برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کردند نیز از بین رفته است.

تکمیلی//

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در خصوص حملات سایبری به سیستم اطلاعات سدهای کشور گفت: برخی محدودیت‌ها از سوی وزارت نیرو برای افراد خارج از سیستم به منظور دسترسی به اطلاعات اعمال شده است.

نظرات بینندگان