arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۰۴ آذر ۱۴۰۰

عضو مجلس خبرگان: حذف نگاه امنیتی از سیستان و بلوچستان می‌تواند موجب جذب سرمایه شود

مولوی نظیراحمد سلامی نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حذف نگاه امنیتی از این منطقه و جایگزین کردن دید توسعه‌محور می‌تواند بسیار راه‌گشا و زمینه‌ساز جذب سرمایه شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حذف نگاه امنیتی از این منطقه و جایگزین کردن دید توسعه‌محور می‌تواند بسیار راه‌گشا و زمینه‌ساز جذب سرمایه شود.

مولوی نظیراحمد سلامی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی علما و روحانیون اهل سنت سیستان و بلوچستان با ماموستا کریمی مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی اظهارداشت: مایه مسرت است که ریاست جمهوری مشاوری در امور مذاهب به عنوان پلی برای خواسته‌های مردم و مسوولان منصوب کردند.
وی افزود: همانطور که تمامی مردم و مسوولان مستحضرند مردم این استان پایبند به نظام اسلامی و متعهد به کشور هستند و در این ۴۰ سال در تمام انتخابات با توجه به تناسب جمعیت بیشترین مشارکت را داشته‌اند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با وجودی که یک سال قبل از شروع در انتخابات اخیر ریاست جمهوری تمامی شبکه‌های معاند تمام توان خود را برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات بکار گرفته بودند اما توطئه آنها نقش بر آب شد.

وی تصریح کرد: رسانه‌های معاند گمان می‌کردند که سیستان‌وبلوچستان زمینه مناسبی برای ایجاد اختلاف دارد اما مردم ما به دلیل تعهد به نظام اسلامی حرف دشمنان را گوش نکردند و در این انتخابات شرکت کرده و در رده سوم مشارکت سیاسی قرار گرفتند.

مولوی سلامی بیان کرد: مردم ما بیش از هر استان دیگری از بزرگان و علما حرف شنوی دارند و هنوز هم این ارتباط به برکت درایت و هوشمندی آنان پابرجاست.

وی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان در جنوب شرقی کشور قرار گرفته و ۱۱ درصد وسعت ایران را دارا بوده لذا پاسداشت این خطه از خاک وطن عامل عزت و سربلندی نظام اسلامی و رها کردن آن ضایعی بر پیکر کل نظام است.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: به برکت انقلاب خدمات قابل توجهی از جانب حکومت و حاکمیت به این استان ارائه شده اما به واسطه کاستی‌ها و خلأها در حکومت‌های پیشین با آنچه که مطلوب است فاصله دارد.

وی افزود: در بسیاری از شاخص‌های توسعه رتبه پایینی به استان اختصاص دارد این استان دارای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل زیادی است که می‌تواند ظرفیت توسعه را داشته باشد.

مولوی سلامی بیان کرد: از جمله ظرفیت های خاص استان که می‌توانند عامل پویایی جامعه شوند فرصت مرز خاکی و آبی با دو کشور افغانستان و پاکستان و دریای عمان، زمینه فعالیت اقتصادی، ایجاد بازارچه‌های مرزی برای مبادلات تجاری مرزی و جاذبه‌های توریستی است که عامل توسعه و پیشرفت خواهند بود.

وی ادامه داد: دسترسی به آب‌های آزاد می‌تواند استان را تبدیل به قطب اقتصادی، صنعتی و صادرات کشور کند، همچنین ظرفیت کشاورزی این منطقه بویژه در حوزه میوه‌های استوایی هم خواهد توانست علاوه بر تأمین بازار داخلی، صادرات نیز داشته باشد.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ضرورت اصلاح راه‌های ارتباطی، تکمیل پروژه‌های بهداشتی و درمانی، توجه به آموزش و بومی گزینی در این استان بسیار حائز اهمیت است.

ماموستا کریمی روز پنجشنبه به همراه وزیر ورزش و جوانان به سیستان و بلوچستان سفر کرده است.

نظرات بینندگان