arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۳ - ۰۴ آذر ۱۴۰۰

رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و ترکمنستان در مورد نشست سران اکو

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز در گفتگوی تلفنی با «رشید مردوف» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکمنستان، در خصوص روابط دو جانبه و برگزاری نشست سران اکو در عشق آباد به تبادل نظر پرداخت. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز در گفتگوی تلفنی با «رشید مردوف» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه ترکمنستان، در خصوص روابط دو جانبه و برگزاری نشست سران اکو در عشق آباد به تبادل نظر پرداخت. 

حسین امیر عبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور کشورمان به رئیس جمهور ترکمنستان، برای مساعدت به برگزاری موفق این اجلاس اعلام آمادگی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حضور ابراهیم رئیسی رییس جمهور در اجلاس سران اکو، این رویداد را فرصت مغتنمی برای گفتگو درباره مسائل مورد علاقه و سطح بالای دو کشور دانست.

وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در این تماس با اشاره به برگزاری همایش اقتصادی فوق با حضور مقامات ارشد اقتصادی کشورهای عضو اکو از جمله اتاق های بازرگانی و فعالان اقتصادی و جلسات اقتصادی در وزارت خارجه ترکمنستان و نشست وزرای خارجه در روز شنبه، از حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در نشست های یاد شده و نشست اصلی (سران) تقدیر و تشکر نمود و ابراز امیدواری کرد این نشست‌ها بیش از پیش در راستای توسعه و گسترش روابط و همکاری بین کشورهای منطقه ثمر بخش باشد.

نظرات بینندگان