arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۴ - ۰۵ آذر ۱۴۰۰

رشد خاموش اختلالات تغذیه در مردان

اگرچه درباره اختلالات تغذیه‌ای مردان به اندازه کافی صحبت نمی‌شود، اما این اختلالات در حال افزایش هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اگرچه درباره اختلالات تغذیه‌ای مردان به اندازه کافی صحبت نمی‌شود، اما این اختلالات در حال افزایش هستند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از هلث لاین، مدتی است،   فشار‌هایی که دختران و زنان برای دستیابی به ایده‌آل‌های بدنی غیرواقعی با آن روبه‌رو هستند، مورد توجه عموم قرار گرفته است.

نظرسنجی انجام شده توسط فیس بوک نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی بر تصویر بدن دختران نوجوان تأثیر منفی می‌گذارد، اما دختران و زنان تنها کسانی نیستند که تصویر بدنی منفی را تجربه می‌کنند. طبق گفته انجمن ملی اختلالات خوردن (NEDA) تقریباً از هر ۳ نفری که دچار اختلال تغذیه‌ای هستند، ۱ نفر مرد است.

رفتار‌هایی که اغلب با اختلالات خوردن مرتبط است، مانند پرخوری، عدم غذا خوردن و حذف وعده‌های غذایی برای کاهش وزن، تقریباً به همان اندازه در بین مردان رایج است که در بین زنان رایج است.

بر اساس مطالعه‌ای که اخیر در مجله American Journal of Men’s Health Source منتشر شده، در واقع، شیوع اختلالات خوردن در مردان رو به افزایش است. تخمین زده می‌شود که ۱۰ میلیون پسر و مرد در ایالات متحده در طول زندگی خود دچار اختلال تغذیه‌ای خواهند شد.

این فرض در میان مردان و حتی بسیاری از پزشکان مبنی بر اینکه اختلالات خوردن در درجه اول زنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد ممکن است منجر به تشخیص نادرست شود. به دلیل قضاوت‌ها و احساس شرم، مردان ممکن است علائم خود را انکار کنند و در شروع درمان تردید کنند.

اختلالات تغذیه در مردان چگونه است؟

اختلالات تغذیه در زنان معمولاً با تمایل به لاغری و کاهش وزن همراه است. اما همین امر اغلب در مورد مردان صادق نیست. دکتر جیسون ناگاتا، استادیار دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: «علائمی که فرد در مورد یک اختلال غذا خوردن کلاسیک به آن فکر می‌کند، رفتار‌های کاهش وزن شدید یا ناسالم است، مانند استفراغ یا عدم تغذیه، اما تصویر ایده‌آل از بدن مردانه در واقع به همان ایده‌آلس نیست.»

ناگاتا توضیح می‌دهد: بسیاری از مرد‌ها سعی می‌کنند عضلانی و حجیم شوند، بنابراین بسیاری از این رفتار‌های کاهش وزن در واقع برای آن‌ها صدق نمی‌کند.

در واقع، تحقیقات ناگاتا نشان داده است که ایده‌آل‌های بدن مردانه به روش‌های متفاوتی بر رفتار مردان نسبت به رژیم غذایی و ورزش تأثیر می‌گذارند.

یک مطالعه اخیر نشان داد که تقریباً یک سوم از پسران نوجوان در ایالات متحده گزارش می‌دهند که می‌خواهند وزن اضافه کنند. نزدیک به یک چهارم از مردان جوان همچنین  مکمل ها، استروئید‌ها را مصرف کرده یا بیشتر غذا می‌خورند.

تخمین زده می‌شود که ۱۰ میلیون پسر و مرد در ایالات متحده در طول زندگی خود اختلال خوردن را تجربه خواهند کرد. اما کاهش وزن شدید نیز می‌تواند برای مردان، به‌ویژه در گروه‌های پرخطر، مشکل‌ساز باشد.

اختلالات خوردن به طور بالقوه می‌تواند بر هر سیستم اندامی در بدن تأثیر بگذارد. تمرکز وسواسی بر رژیم غذایی و ورزش می‌تواند منجر به اثرات جدی و حتی تهدید کننده زندگی بر سلامت جسمی شود که نیاز به درمان فوری دارد.

نظرات بینندگان