arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۳۷۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۵ - ۰۵ آذر ۱۴۰۰

وزیر راه: ۱.۵میلیون نفر در سامانه مسکن ملی ثبت‌نام کردند / خانم‌های بالای ۳۵ سال و آقایان بالای ۴۵ سال مجرد می‌توانند در این طرح صاحب خانه شوند

وزیر راه و شهرسازی از ثبت‌نام بیش از یک‌میلیون و نیم نفر در سامانه مسکن ملی خبر داد و گفت: متأسفانه درحالی که ۱۰ روز به اتمام ثبت‌نام باقی مانده است اما هنوز سامانه برای برخی شهرستان‌ها باز نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: وزیر راه و شهرسازی از ثبت‌نام بیش از یک‌میلیون و نیم نفر در سامانه مسکن ملی خبر داد و گفت: متأسفانه درحالی که ۱۰ روز به اتمام ثبت‌نام باقی مانده است اما هنوز سامانه برای برخی شهرستان‌ها باز نشده است.

رستم قاسمی ظهر امروز در بازدید از پروژه کمربندی با انتقاد از تزریق مالی قطره‌چکانی به این پروژه مهم کشور اظهار داشت: با این میزان از اعتبار پروژه 14 سال است که پیشرفت اندکی داشته است و اگر با سرعت اجرایی نشود تا 40 سال نیز طول خواهد کشید.

وی افزود: درست است که اعتبارات امسال بیشتر از سال‌های گذشته است اما این پروژه ملی نیاز به حمایت بیشتری دارد و با این اعداد و ارقام رشد فیزیکی خاص و قابل دفاعی نخواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: در تلاش هستیم که در سازمان و یا با مشارکت پیمانکار حرکتی را برای رشد حداکثری و اتمام این پروژه ملی برنامه‌ریزی کنیم تا به‌زودی شاهد برگزاری اختتامیه و بهره‌مندی مردم از این پروژه باشیم.

قاسمی در ادامه به استقبال مردم از پروژه مسکن ملی اشاره کرد و افزود: تاکنون استقبال خوبی در ثبت‌نام از مسکن ملی توسط مردم شده است و بیش از یک‌میلیون و 500 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کردند.

وی در ادامه ابراز داشت: هنوز برای برخی از شهرستان‌ها سایت باز نشده است و به‌دنبال رفع مشکل آن هستیم، طی برنامه در نظر گرفته‌شده، توسعه ساخت‌وساز طرح ملی مسکن در تهران رُخ نمی‌دهد و در شهرستان‌های دیگر طرح ملی مسکن چون پاکدشت انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی راجع به منابع در نظر گرفته‌شده در طرح ملی مسکن تأکید کرد: تسهیلات منابع مورد نیاز طرح ملی مسکن مشخص شده است و مشکلی برای اجرای آن وجود ندارد.

وزیر راه و شهرسازی درباره خانه‌دار شدن مجردین در طرح ملی مسکن خاطرنشان کرد: خانم‌های بالای 35 سال مجرد و آقایان بالای 45 سال مجرد و نیز خانواده‌هایی که چیزی به نامشان نیست می‌توانند در این طرح صاحب خانه شوند.

نظرات بینندگان