arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۲۱ - ۰۵ آذر ۱۴۰۰

زالی: ۸۶ درصد جمعیت هدف در تهران دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند

زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر در شهر تهران ۸۶ درصد جمعیت هدف دز اول واکسن و تقریبا ۷۵ درصد هم هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند.زالی ادامه داد: تا امروز ۱۸ میلیون و ۴۸۰ هزار واکسن مجموعا در استان تهران تزریق شده است که بالغ بر ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دز اول واکسن تزریق شده است و تقریبا ۸ میلیون هم هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: زالی گفت: در حال حاضر در شهر تهران ۸۶ درصد جمعیت هدف دز اول واکسن و تقریبا ۷۵ درصد هم هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند.

زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران اظهار کرد: در سومین هفته متوالی است که شهرستان‌های استان تهران در وضعیت قرمز نیستند و عمدتا شهر‌ها در وضعیت زرد هستند، البته شهرستان‌های ملارد و بهارستان هم در وضعیت آبی قرار دارند.

او افزود: در طول سه هفته اخیر رنگ بندی در شهر تهران تغییر محسوسی نداشته است و شهرستان‌های نارنجی استان تهران هم به شهر‌های زرد تبدیل شدند.

زالی ادامه داد: به جز افزایش مختصر در یکی از شهرستان‌های شرقی استان تهران، در بقیه شهرستان‌ها کاهش آمار را مشاهده می‌کنیم و در حال حاضر میزان بستری در شهر تهران نسبت به هفته گذشته نزدیک به ۱۲ درصد کاهش عمومی را نشان می‌دهد و میزان مراجعان سرپایی به ۱۷ درصد کاهش پیدا کرده است همچنین در بحث بستری بیماران کرونایی در مجموع کاهش حدود ۱۴/۵ درصد را در بخش مراقبت‌های ویژه داریم.در حال حاضر شرایط استان تهران با ثبات تلقی می‌شود، اما همچنان باید به ناپایداری و شکنندگی وضعیت موجود توجه شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: با توجه به خطر شکل گیری جهش‌های جدید در دنیا در بخش اروپای شرقی و اروپای مرکزی همچنین در غرب و شمال غرب ایران که ارتباط تنگاتنگی با کشور‌های اروپایی دارند، باید مراقبت‌ها بیشتر از گذشته اعمال شود.

او اظهار کرد: تجربه کشور‌های آلمان و اتریش نشان داد که اگرچه واکسیناسیون نقش بسیار موثری در کاهش مرگ و میر و عوارض بیمارستانی دارد، اما عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و عادی انگاری می‌تواند مجددا باعث شبه طغیان‌هایی شود، با دقت بیشتر در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون می‌توانیم از خطر‌های شکل گیری امواج بعدی در تهران و سایر استان‌ها جلوگیری کنیم.

زالی ادامه داد: تا امروز ۱۸ میلیون و ۴۸۰ هزار واکسن مجموعا در استان تهران تزریق شده است که بالغ بر ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار دز اول واکسن تزریق شده است و تقریبا ۸ میلیون هم هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند.

او افزود: در حال حاضر وضعیت در شهر تهران به گونه‌ای است که ۸۶ درصد جمعیت هدف استان تهران دز اول واکسن و تقریبا ۷۵ درصد هم هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

نظرات بینندگان