arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۰۶ آذر ۱۴۰۰

وضعیت آب و هوا، امروز ۶ آذر ۱۴۰۰ / ادامه آلودگی هوا در کلانشهر‌ها تا چهارشنبه

کارشناس هواشناسی گفت: به دلیل پایداری جو در اغلب مناطق کشور افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: کارشناس هواشناسی گفت: به دلیل پایداری جو در اغلب مناطق کشور افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی گفت: روز شنبه و یکشنبه برای اغلب مناطق کشور آسمان صاف و جوی آرام پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: روز دوشنبه برای نفوذ جریانات مرطوب جنوبی و گذر امواج تراز میانی جنوب شرق و جنوب شرق کشور برای نیمه جنوبی کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شرق فارس با استان هرمزگان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. روز سه‌شنبه برای شرق هرمزگان، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان و کرمان همچنین برخی نقاط استان‌های خراسان جنوبی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: به دلیل پایداری جو در غالب مناطق کشور افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و آلودگی هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت تا روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت. روز شنبه به دلیل وزش باد در استان البرز و تهران از غلظت آلاینده‌ها به طور موقت کاسته خواهد شد.

ضائیان گغت: خلیج فارس از بعد از ظهر روز شنبه طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه مواج و از اواخر روز چهارشنبه نیز سیستم بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود.

او درباره آب و هوای استان تهران گفت: آسمان تهران بارانی همراه با غبار صبحگاهی به تدریج قسمتی ابری همراه با وزش باد و احتمال وزش باد شدید است. بیشترین دمای تهران ۱۵ و کمترین آن ۶ درجه خواهد بود.

نظرات بینندگان