arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۰۹ - ۰۶ آذر ۱۴۰۰

هریس و میشل اوباما پیشتاز کاندیداهای حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۴

تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد، در صورتی‌که جو بایدن نتواند برای دور دوم ریاست جمهوری شرکت کند، کامالا هریس معاون وی و میشل اوباما پیشتاز کاندیداهای حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد، در صورتی‌که جو بایدن نتواند برای دور دوم ریاست جمهوری شرکت کند، کامالا هریس معاون وی و میشل اوباما پیشتاز کاندیداهای حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا هستند.

نتایج نظرسنجی هیل حاکی از آن است که هریس در میان نامزدهای احتمالی پیشتاز است و ۱۳ درصد از پاسخ دهندگان از او در انتخابات ۲۰۲۴ حمایت می کنند و میشل اوباما با ۱۰ درصد در جایگاه دوم قرار دارد.

همه نامزدهای دیگر فهرست شده تنها توانسته اند ۵ درصد یا کمتر، حمایت پاسخ دهندگان را کسب کنند علاوه براین اکثر رأی دهندگان هنوز مطمئن نیستند که در صورت عدم نامزدی دوباره بایدن از چه کسی حمایت کنند.

نامزدهای دیگر این نظرسنجی شامل برنی سندرز، الیزابت وارن، کوری بوکر، مایکل بلومبرگ، اندرو یانگ و پیت بوتیگیگ هستند که همه از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ بودند.

نتایج نظرسنجی هیل همچنین نشان می دهد که ۳۶ درصد رای دهندگان هنوز مطمئن نیستند به چه کسی رای خواهند داد، در حالی که ۱۳ درصد گفتند که فردی را انتخاب می کنند که در لیست فوق نباشد.

نظرسنجی در مورد کاندیداهای احتمالی جایگزین بایدن در حالی انجام می شود که در هفته های گذشته موضوع بیماری رییس جمهوری آمریکا به یکی از خبرهای داغ این کشور تبدیل شده است.

بایدن ۲۸ آبان در آستانه ۷۹ سالگی به بیمارستان والتر رید مراجعه کرد که سخنگوی کاخ سفید دلیل مراجعه بایدن به بیمارستان را صرفا انجام یک سری معاینات معمول پزشکی اعلام کرده بود.

بایدن برای کولونوسکوپی در بیمارستان بستری و اداره امور کشور بطور موقت به معاونش کامالا هریس واگذار شد؛ هریس نخستین زنی بود که صبح همان روز بمدت ۸۵ دقیقه اختیارات ریاست جمهوری ایالات متحده را در دست گرفت.

نظرات بینندگان