arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۰ - ۰۶ آذر ۱۴۰۰

سازمان هواپیمایی: هیچ پرواز مستقیمی از محل انتشار گونه جدید کرونا به کشور نداریم

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی با اشاره به شیوع سویه جدید ویروس کرونا از جنوب آفریقا، گفت: پرواز مستقیمی از قاره آفریقا به ایران نداریم و در صورت نیاز محدودیت‌های پروازی از کشورهایی که سویه جدید در آنها در حال گسترش است اتخاذ می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی با اشاره به شیوع سویه جدید ویروس کرونا از جنوب آفریقا، گفت: پرواز مستقیمی از قاره آفریقا به ایران نداریم و در صورت نیاز محدودیت‌های پروازی از کشورهایی که سویه جدید در آنها در حال گسترش است اتخاذ می‌شود.

«حسن خوشخو» امروز (شنبه) با اشاره به کشف گونه جدید و خطرناک کرونا در آفریقای جنوبی، درباره محدودیت‌های احتمالی برای پذیرش مسافر از جنوب آفریقا در فرودگاه امام خمینی(ره) افزود: پرواز مستقیم که منجر به ورود مسافر از آفریقای جنوبی به کشور شود نداریم، اما درباره ورود مسافران پروازهای غیرمستقیم (کانکشن- CONNECTION) در صورت لزوم همان تدابیر قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

وی بیان‌داشت: برای مثال هم‌زمان با انتشار سویه جدید در سال ۹۸ از سمت آسیا، بسیاری از پروازهای مستقیم کنسل شد و برای پذیرش پروازهای غیرمستقیم (CONNECTION) نیز دستورالعمل خاصی اتخاذ شد و مسافران باید با برگه آزمایش منفی کرونا اجازه ورود به کشور را می گرفتند.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی ادامه‌داد: در ستاد ملی کرونا درباره سویه‌های جدید تصمیم‌گیری می شود و مصوبه نهایی درباره محدودیت‌های پروازی به شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی ابلاغ می‌شود.

وی گفت: اکنون نیز تابع سیاست‌های ستاد ملی کرونا هستیم و در صورتی که لازم باشد محدودیت‌های پروازی درباره کشورهایی که سویه جدید در آنها درحال گسترش است اتخاذ می‌شود.

خوشخو خاطرنشان‌کرد: اکنون هیچ پرواز مستقیمی از آفریقا نداریم اما برای پروازهای غیرمستقیم و کانکشن که بیشترین آنها از دبی و قطر است، در صورت ابلاغ قوانین جدید پذیرش مسافر نخواهیم داشت.

به گفته وی، اکنون هیچ کشوری در فهرست کشورهای ویژه که با معرفی وزارت بهداشت مسافران از این کشورها حق ورود به کشور را نداشتند، وجود ندارد.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی توضیح‌داد: تا یک ماه پیش چندین کشور در فهرست ویژه‌ها قرار داشتند و مسافری پذیرش نمی‌کردیم، اکنون هیچ کشور ویژه‌ای نداریم اما در صورت تصمیم‌گیری جدید به شرکت‌های داخلی و خارجی اعلام خواهیم کرد که هیچ مسافری را وارد کشور نکنند.

وی گفت: کارت واکسن و برگه پی.سی. آر منفی برای همه مسافران ورودی به کشور الزامی است.

به گزارش ایرنا، آفریقای جنوبی، موزامبیک، نامیبیا، زیمبابوه، بوتسوانا، لسوتو، اسواتینی از جمله کشورهای جنوب آفریقا هستند که به‌تازگی گونه جدید کرونا در آنها کشف شده است.

نظرات بینندگان