arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۴ - ۰۶ آذر ۱۴۰۰

دز دوم واکسن کرونا به ۷۲ درصد دانش‌آموزان گیلان تزریق شد

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان گفت: دز دوم واکسن کرونا تاکنون به افزون بر ۷۲ درصد از دانش‌آموزان ۱۲ سال به بالای استان تزریق شده‌است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان گفت: دز دوم واکسن کرونا تاکنون به افزون بر ۷۲ درصد از دانش‌آموزان ۱۲ سال به بالای استان تزریق شده‌است.

امیر سراجی  اظهار داشت: همه دانش آموزان ۱۲ سال به بالای استان گیلان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه افزون بر ۹۲ درصد از فرهنگیان نیز دز اول و دوم واکسن را دریافت کرده اند، افزود: طبق هماهنگی های انجام گرفته با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان واکسیناسیون برای دانش آموزان و معلمان ادامه دارد.

وی با اشار به بازگشایی مدارس از اول آذر با مصوبه ستاد ملی کرونا و با دریافت مجوز طبق دستورالعمل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: با توجه به تزریق دز اول واکسن به ۱۰۰ درصد دانش آموزان ۱۲ سال به بالای گیلان و بیش از ۷۲ درصد دز دوم واکسن ، شرایط حضوری شدن برای تمامی مدارس‌ با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با تشخیص کمیته بهداشت و شورای مدرسه با گروه بندی در کلاس های درس برنامه ریزی شده و آموزش ها به صورت حضوری است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان سلامت دانش آموزان را اولویت اول در این استان عنوان و تصریح کرد: بر اساس شیوه نامه بازگشایی مدارس نظارت روزانه از مدارس گیلان و کنترل پروتکل های بهداشتی رصد خواهد شد و مدیران مدارس باید از تمام ظرفیت های خود برای ایجاد محیطی ایمن برای حضور دانش آموزان فراهم می کنند.

وی درباره ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس از جمله در زنگ تربیت بدنی اظهار داشت: با برنامه‌ ریزی های انجام شده و طبق دستورالعمل های بهداشتی فعالیت درس تربیت بدنی با جمعیت زیر ۱۵ نفر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و به صورت انفرادی می تواند در واحدهای آموزشی انجام شود.

سراجی با بیان اینکه مجوز فعالیت کانون‌ های ورزشی نیز صادر شده گفت: خانواده ها می‌توانند برای ارتقاء سلامت دانش آموزان از ظرفیت کانون های ورزشی در سطح شهرستان ها استفاده کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان به خانواده ها توصیه کرد تا برای حفظ سلامت جسمی و ایجاد شادی و نشاط در دانش آموزان حتما فعالیت بدنی را در برنامه های روزانه آنان قرار دهند.

استان گیلان دارای بیش از ۳۷۰ هزار دانش آموز است که از این تعداد بیش از ۱۸۰ هزار نفر در گروه سنی بالای ۱۲ سال قرار دارند.


 ایرنا

نظرات بینندگان