arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۰۶ آذر ۱۴۰۰

اتحادیه اروپا دولت طالبان افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسد

اتحادیه اروپا گفته که دولت طالبان افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسد اما به ادامه همکاری با آن به منظور اجتناب از فروپاشی اقتصادی و اجتماعی در افغانستان متعهد است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: اتحادیه اروپا گفته که دولت طالبان افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسد اما به ادامه همکاری با آن به منظور اجتناب از فروپاشی اقتصادی و اجتماعی در افغانستان متعهد است.

 

به گزارش پایگاه خبری طلوع نیوز، اورزولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپایی در بیانیه‌ای در پی برگزاری سیزدهمین ویدئو کنفراسی "اجلاس آسیایی-اروپایی" گفت: جهان باید در کنار مردم افغانستان بماند.

 

وی ادامه داد: در نهایت ما تصمیم گرفته‌ایم تا به تقویت همکاری خود در مورد مسائلی که ثبات این منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بپردازیم. اتحادیه اروپا نظام جدید در افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسد اما باید از فروپاشی اقتصادی و اجتماعی که این کشور با آن روبروست، جلوگیری به عمل بیاوریم.

 

رئیس کمیسیون اروپایی همچنین افزود: ما باید در کنار مردم افغانستان باشیم. به همین دلیل است که در ماه گذشته میلادی بسته ای به ارزش یک میلیارد یورو شامل ۳۰۰ میلیون یورو در قالب کمک‌های بشردوستانه را برای افغانستان اعلام کردیم. اتحادیه اروپا با کشورهای منطقه در این باره به همکاری خود ادامه می‌دهد.

 

وی همچنین گفت: بیش از ۲۵ سال است که اجلاس مذکور به مهمترین نشست شراکت جامع بین کشورهای اروپایی و آسیایی بدل شده است. ما در این نشست به مقابله با برخی از چالش‌های بزرگ روز می پردازیم و برای حل آنها به یکدیگر کمک می کنیم. ما با هم به بازسازی جهانی پایدارتر و برابرتر نیاز داریم و باید چندجانبه گرایی را تقویت کنیم. از آنجایی که آسیا و اروپا ارتباط نزدیکی با هم دارند و جایگاه قابل توجهی در جهان را در اختیار دارند.

 

اجلاس آسیایی-اروپایی به میزبانی کامبوج با حضور مقام‌هایی از ۲۰ کشور آسیایی و ۳۰ مقام‌های اروپایی برگزار شد.

 

هیاتی از طالبان افغانستان با نمایندگانی از کشورهای اروپایی و آمریکا ۲۷ تا ۲۹ نوامبر سال جاری میلادی در قطر دیدار دارند.

 

 

نظرات بینندگان