arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۵۶۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۸ - ۰۶ آذر ۱۴۰۰

نماینده مجلس: نگران مرگ کرونایی هستیم اما قربانیان خودروهای بی‌کیفیت نه / خودروهای بی‌کیفیت در کنار جاده‌های ناایمن قتلگاه مردم شده‌اند

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: امروز نگران کشته‌های کرونا هستیم، در حالی که قربانیان تصادفات جاده‌ای آماری به مراتب وحشتناک‌تر از کرونا دارد و خودرو‌های بی‌کیفیت تلفات بیشتری از کرونا می‌گیرد و کسی نگران آن نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: امروز نگران کشته‌های کرونا هستیم، در حالی که قربانیان تصادفات جاده‌ای آماری به مراتب وحشتناک‌تر از کرونا دارد و خودرو‌های بی‌کیفیت تلفات بیشتری از کرونا می‌گیرد و کسی نگران آن نیست.

ولی الله بیاتی در اراک اظهار کرد: کارخانجات خودروساز مدعی هستند زیان می‌دهند، برای رسیدگی به این ادعاها لازم است مجلس ورود کرده و بررسی کنند که آیا این کارخانجات واقعا زیان‌ده هستند و اگر صحت دارد دلایل آن چیست؟

وی تصریح کرد: در حال حاضر خودروها با قیمت بسیار بالا و کیفیت بسیار پایین در اختیار مردم قرار می‌گیرد، خودروها از ایمنی پایینی برخوردار هستند و تاوان بی‌کیفیتی خودروها را مردم با جانشان می‌دهند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز نگران کشته‌های کرونا هستیم، در حالی که قربانیان تصادفات جاده‌ای آماری به مراتب وحشتناک‌تر از کرونا دارد و خودرو‌های بی‌کیفیت تلفات بیشتری از کرونا می‌گیرد و کسی نگران آن نیست.

بیاتی بیان داشت: جاده‌ها با خودروها همخوانی ندارد، جاده‌سازی نمی‌کنیم، اما هر سال به تعداد خودروهای جاده‌ها می‌افزاییم، خودروهای بی‌کیفیت در کنار جاده‌های ناامین قتلگاه مردم شده‌اند، اگر قرار است خودرویی را تولید و روانه بازار کنیم باید زیرساخت‌های آن را هم فراهم کنیم.

وی گفت: روش قرعه‌کشی در واگذاری خودرو به متقاضیان روش خوبی نیست و تنها یک مُسکن است، اصولا در قرعه‌کشی روش صحیحی نیست و حق به حقدار نمی‌رسد، اکثر کسانی که در قرعه‌کشی‌ها برنده می‌شوند، بعد از تحویل خودرو آن را می‌فروشند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس ادامه داد: زمانی که ایران در ساخت پهباد و موشک به توانمندی رسیده، قطعا برای ساخت خودرو نیز توانایی لازم را دارد، اما انحصارطلبی در بازار خودرو باعث شده هیچ کارخانه دیگری در کشور راه‌اندازی نشده و به دلیل نبود رقابت مردم مجبور به خرید همین خودروها با کیفیت پایین شوند.

بیانی افزود: اگر می‌خواهیم بازار خودرو به ساماندهی برسد و همزمان از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد، باید انحصار را از خودرو حذف کرده و افق روشنی از وضعیت قیمت خودرو در اختیار مردم قرار دهیم.

 

نظرات بینندگان