arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۰ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰

کلاهبردار ۲۰۰ میلیارد ریالی در قم دستگیر شد

فرمانده انتظامی قم از دستگیری فردی خبر داد که با معرفی خود به عنوان انبوه‌ساز، از ۱۰ تَن از شهروندان ۲۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 فرمانده انتظامی قم از دستگیری فردی خبر داد که با معرفی خود به عنوان انبوه‌ساز، از ۱۰ تَن از شهروندان ۲۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود.

به گزارش شنبه شب روابط عمومی نیروی انتظامی قم، سید محمود میرفیضی در گفت‌وگویی اظهار داشت: در پی شکایت ۱۰ تَن از شهروندان مبنی بر اینکه فردی خود را انبوه‌ساز معرفی و با مانور متقلبانه و تبلیغات در خصوص سرمایه‌گذاری و مشارکت مالی در طرح‌های انبوه‌سازی و نشان دادن طرح‌های نیمه کاره و در حال ساخت در نقاط گران قمیت شهر قم مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: مال باختگان بیان داشتند بعد از گذشت یک سال از واریز پول به علت پیشرفت نکردن فیزیکی طرح‌های ساختمانی و تعداد سرمایه‌گذاران متوجه کلاهبرداری شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان گفت: در ادامه موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی استان قرار گرفت و متهم ۳۲ ساله دارای ۲ فقره سابقه کیفری شناسایی و در عملیات غافلگیرانه در منزلش به دام افتاد.

سردار میرفیضی اضافه کرد: متهم طی تحقیق‌های صورت گرفته به بِزِهِ انتسابی اعتراف و در نهایت به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شد.

فرمانده انتظامی استان ضمن تاکید بر اطلاع شهروندان از قوانین و مقررات در خصوص سرمایه‌گذاری و مشارکت مالی پیش از تنظیم قرارداد خواست، افراد ابتدا در خصوص تخصص و رزومه‌کاری فرد مورد نظر از اداره‌ها و سازمان‌های مربوطه استعلام و ضمن مشاوره با افراد حقوق‌دان مبادرت به تنظیم سند رسمی لازم الاجرا و تعهدآور در دفاتر اسناد رسمی کنند.

ایرنا 

نظرات بینندگان