arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۳ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰
سفری هیجان‌انگیز به «سرزمین هوشمند پاد» با بانک پاسارگاد

شما به «سرزمین هوشمند پاد» دعوت شده‌اید!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شما به «سرزمین هوشمند پاد» دعوت شده‌اید!

شاید نام «سرزمین هوشمند پاد» به گوش شما خورده باشد یا از محصولات این سرزمین مثل اپلیکیشن پرداخت پِی‌‌پاد یا سامانه بازی‌های رایانه‌ای آنلاین پلی‌پاد استفاده کرده باشید. اما پاد فراتر از چند اپلیکیشن و سامانه است. «سرزمین هوشمند پاد» یک زیست‌بوم دیجیتال برای خلق سبک زندگی هوشمند ایرانیان و توانمندسازی کسب‌وکارهای آینده‌گرا با توسعه زیرساخت‌های فناورانه و راهکارهای نوآورانه است که با حمایت بانک و گروه پاسارگاد روزبه‌روز در حال رشد و گسترش دامنه خدمات خود است. پاد قصد دارد تا سال ۱۴۰۵ ضمن کسب سهم ۴درصدی از سبد مصرف خانوار، ۹میلیون کاربر حقیقی و ۱۰۰هزار کسب‌وکار فعال را به‌صورت ماهانه در زیست‌بوم خود گنجانده و ۱۰۰هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند.

سرزمین هوشمند پاد کجاست؟

«سرزمین هوشمند پاد»، یک سرزمین مجازی است که در آن نیازهای شهروندان از طریق یک اکوسیستم یکپارچۀ پلتفرمیِ دیجیتال تأمین می‌شود. در این سرزمین، کسب‌وکارها به عنوان تأمین‌کنندگان ارزش می‌توانند با استفاده از امکانات این پلتفرم، محصولات و خدمات خود را به مصرف‌کنندگان  ارائه کنند. پاد مجموعه‌ای از پلتفرم‌های کسب‌وکاری و مخاطب‌محور، در حوزه‌های بانکی و مالی، آموزش، انرژی، سلامت، گردشگری، بازی و سرگرمی، لجستیک، کشاورزی و نیازهای روزمره را در اختیار دارد که مجموع آن‌ها پوشش‌دهنده بیشتر کالاها و خدمات موردنیاز مصرف‌کنندگان نهایی است.

در این سرزمین، سرویس‌های پایه‌ای و زیرساختی برای رفع نیازهای مشترک اکثر کسب‌و‌کارهای آنلاین پیاده‌سازی شده است و به صورت API در اختیار آنان قرار می‌گیرد. پاد یک پلتفرم تنها نیست، بلکه مجموعه‌ای از پلتفرم‌ها و ده‌ها محصول است که مانند یک اکوسیستم یکپارچه و فعال بر بستر پلتفرمی جامع و زیرساختی بنیان شده است. پاد با ارائه محصولاتی کاربردی و همراهی جامعه‌ای بی‌شمار از مشتریان و همکاران، بستری ایمن و خلاقانه برای فعالیت‌های فناورانه خواهد بود که تجربه‌ای عملیاتی و ثابت شده را به همراه دارد.

صاحبان کسب‌وکار با استفاده از سرویس‌های متنوع پاد، هزینه‌های ایجاد و حفظ کسب‌و‌کار دیجیتالی خود را کاهش می‌دهند و در کنار آن از فرآیندهای سریع پرداخت و افزایش ضریب امنیت تبادلات مالی بر بستر یک شبکه امن بانکی بهره می‌برند؛ علاوه بر این، کسب‌و کارها می‌توانند به جامعه کاربری بزرگ سرزمین هوشمند پاد نیز دسترسی داشته باشند.

سرزمین هوشمند پاد چه خدماتی ارائه می‌کند؟

حرکت اقتصاد جهانی به سوی کسب و کارهای پلتفرمی است. پلتفرم‌ها مقیاس کسب‌وکارها را گسترش می‌دهند و در عین حال موجب کاهش هزینه‌ها، افزایش سهولت دسترسی و ایجاد مشاغل جدید خواهند شد. به همین ترتیب نه تنها اقتصاد و ارتباط میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تحت تأثیر پلتفرم‌ها خواهند بود، بلکه حتی مسیر رشد فناوری نیز متحول می‌شود، چرا که نیازهای آتی کسب و کارها، به عنوان اهرم اصلی توسعه تکنولوژی، در بستر ارتباطات پلتفرمی خود را نشان می‌دهد.

پاد مجموعه متنوعی از محصولات و سرویس‌ها را ارائه می‌کند که می‌توانند هر کدام با توجه به ماهیت پلتفرمی خود فعالیت‌های محاسباتی انجام داده، فضای ابری و اینترنت اشیا ارائه دهند و داده‌ها را واکاوی و تحلیل نمایند. محصولات مبتنی بر پلتفرم «سرزمین هوشمند پاد» سرعت بالاتر، سهولت استفاده بهتر و بهینگی مصرف بیشتری را برای نرم افزارها به ارمغان می‌آورند. محصولات زیرساختی پاد می‌توانند به بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا کمک کنند با کمترین هزینه و امتحان‌شده‌ترین شیوه، ارائه خدمات را  آغاز و سریع‌تر مسیر رشد و نمو خود را طی کنند.

از جمله محصولات زیرساختی پاد می‌توان به سامانه احراز هویت (SSO)، سامانه رمزنگاری (خدمات Encryption)، پادیوت: پلتفرم اینترنت اشیا (IoT)، کیف پول الکترونیک و حساب دیجیتال پاد، فراپاد (بسترهای الکترونیکی یادگیری فردی)، پلتفرم فهرست مدیریت دسترسی(Access Control List مخصوص مدیریت جریان ترافیک درون شبکه‌های مبتنی بر وب(، سامانه‌های تحلیلی هوش ‌مصنوعی (شامل تحلیل سبد بازار و سامانه توصیه‌گر، پادنوتیفیکیشن (سرویس ارسال و دریافت و مدیریت پیام در انواع شبکه‌های ارتباط از راه دور مانند بسترهای مخابراتی و اینترنت) وسامانه سَکو (پلتفرم ابری استقرار نرم‌افزار و مدیریت منابع) اشاره کرد که هریک شامل ده‌ها محصول فرعی و خدمات جانبی و البته قابل شخصی‌سازی برای انواع مختلف کسب‌وکارها است.

همچنین محصولات تجاری‌شده «سرزمین هوشمند پاد» نیز می‌توانند پل ارتباط اشخاص و کسب‌وکارها با این زیست‌بوم دیجیتال باشد. بسیاری از این خدمات امروزه توسط کاربران در حال استفاده هستند و شما نیز ممکن است نام برخی را شنیده یا خود کاربر آن‌ها باشید. از جمله این محصولات می‌توان از اپلیکیشن پی‌پاد (کیف پول الکترونیک و برنامۀ پرداخت کارتی بانک پاسارگاد)، ویپاد (اپلیکیشن بانکداری دیجیتال بانک پاسارگاد)، لاماسو (راهکار رزرواسیون آنلاین هتل و مراکز اقامتی)، اَت‌رِز (سامانه‌های رزرواسیون و فروش بلیت) پلی‌پاد (بستر اجرای بازی‌های ویدیویی به‌صورت آنلاین)، نشان (اپلیکیشن مسیریاب)، پادباکس (پلتفرم اکوسیستم خانه هوشمند در قالب اندرویدباکس)، پادیوم (بستر و بازارچه ارائه خدمات مبتنی بر API)، هرمینا (سامانه شامل نرم‌افزار هتل‌داری و مدیریت رستوران و کافی‌شاپ، رزرواسیون آنلاین، مدیریت قیمت، درگاه پرداخت و...)، کیدزی (پلتفرم جامع ارتباط اجتماعی، آموزش و بازی برای کودکان)، آوند (راهکارهای سازمانی و رفاهی مبتنی بر کارت)، پابل (سامانه برچسب‌زنی)، توکا (سرویس وب و ایمیل)، پادمارت (نرم‌افزار فروشگاه آنلاین‌ساز)، پادفرم (سامانه ساخت فرم آنلاین و جمع‌آوردی داده)، داشبورد (سامانه آنلاین تبدیل داده به نمودار و چارت‌های گرافیکی) پاداسپیس (سامانه ذخیره داده در فضای ابری) و... نام برد.

سرزمین هوشمند پاد برای کسب‌وکارها چقدر ایمن و پایدار است؟

پاد یکی از ایمن‌ترین و انعطاف‌پذیرترین پلتفرم‌های کسب‌وکاری موجود در بازار امروز کشور به شمار می‌آید. ساختار اصلی امنیت این پلتفرم توسط متخصصان تیم POD Core Security طراحی شده و حساس‌ترین فعالیت‌های سازمان و تراکنش‌های بانکی را نیز پوشش می‌دهد. این سیستم امنیتی متشکل از ده‌ها استاندارد بین‌المللی زیرساختی شبکه بوده و برای برقراری ارتباط تعاملی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده از انواعی از ابزار ایمن استفاده می‌کند، ضمن اینکه تمام داده‌ها به‌صورت رمزگذاری‌شده جابجا می‌شوند. پاد تجربه‌ای بی‌نظیر در زمینه بهینگی و پایداری محصولات و پلتفرم‌ها داشته و امنیت و عملکردی مناسب را ارائه می‌کند. توسعه‌دهندگان و مصرف‌کنندگان می‌توانند از توانایی‌ها و ویژگی‌های برجسته سرزمین هوشمند پاد بهره جسته و از تجربه عملیاتی ثابت شده آن استفاده کنند تا نرم‌افزارهایی مبتنی بر پلتفرم‌های متنوع شکل بگیرد.

***

سرزمین هوشمند پاد نه تنها محصولات و پلتفرم‌های خلاقانه و نوآورانه را جهت مصارف تجارت‌های گوناگون و کاربران نهایی ارائه می‌کند، بلکه با جدیدترین فناوری‌ها و تجربیات لازم بستری جهت خلاقیت بیشتر و توسعه پلتفرم‌های شخص ثالث توسط توسعه‌دهندگان متقاضی را فراهم کرده است. با توجه به بستر یکپارچه این سرزمین و AIP محوربودن بسیاری از خدمات آن امکان استفاده هم‌زمان محصولات پادی به‌راحتی برای کسب‌وکارها وجود دارد که از این لحاظ، پتانسیل بالایی را در اختیار کسب‌وکارهای مشتری «سرزمین هوشمند پاد» قرار می‌دهد. کسب‌وکارها بدین‌ترتیب با هم‌افزایی و صرفه‌جویی در منابع قادر خواهند بود به فرایند رشد و گسترش خود سرعت ببخشند؛ به‌خصوص که مشتریان کسب‌وکارهای مختلف استفاده‌کننده از خدمات پاد به‌راحتی می‌توانند از خدمات یکدیگر نیز استفاده کنند و این خود به معنای در اختیار داشتن یک بازار بزرگ در «سرزمین هوشمند پاد» برای آن‌هاست.

برای آشنایی بیشتر با خدمات متنوع این سرزمین و اخذ مشاوره و راهنمایی به می‌توانید به وب‌سایت مرکز ارتباطات یکپارچه پاد به نشانی ic.pod.ir مراجعه کنید.

 

نظرات بینندگان