arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۷ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰

سوئیسی‌ها به الزامی شدن گواهی واکسن کرونا رای دادند

شهروندان سوئیس در رای گیری روز یکشنبه با حمایت از موضع دولت در باره الزام به ارایه گواهینامه تزریق واکسن ویروس کرونا، با لغو این قانون مخالفت کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: شهروندان سوئیس در رای گیری روز یکشنبه با حمایت از موضع دولت در باره الزام به ارایه گواهینامه تزریق واکسن ویروس کرونا، با لغو این قانون مخالفت کردند.

به گزارش رسانه های بین المللی؛ مردم سوئیسی ها امروز برای تصمیم گیری در مورد قانون گواهی واکسن کووید– ۱۹ پای صندوق های رای رفتند تا در مورد تائید اصلاحیه این قانون تصمیم گیری کنند.

این تائیدیه علاوه بر موارد دیگر، مبنای قانونی برای گواهی کووید فراهم می کند که مشخص می کند فردی واکسینه شده یا از ابتلاء به ویروس بهبودی یافته است.

با اینکه مخالفان می گویند این گواهی که ارائه آن از سپتامبر (شهریور) برای دسترسی به رستوران ها و دیگر فضاهای داخلی و فعالیت ها الزامی شده، سازوکار تبعیض آمیزی ایجاد می کند، اما نظرسنجی های نهایی نشان می دهد که حدود دو سوم از رای دهندگان از قوانین کووید حمایت می کنند.

این دومین بار در کمتر از ۶ ماه است که از مردم سوئیس خواسته می شود در مورد واکنش دولت به همه گیری تصمیم بگیرند. در ماه ژوئن (خرداد)، ۶۰ درصد از رای دهندگان تمدید اقدامات ملی را تائید کردند.

این همه پرسی در حالی در سوئیس برگزار شد که سویه جدید کرونا به نام اومیکرون که نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، کشورها و بازارهای جهان را متزلزل کرده است.

سوئیس همچون دیگر کشورهای اروپایی صحنه خشم رو به رشد مردم نسبت به اجرای محدودیت های کرونایی و اعمال فشار برای واکسن زدن بوده که در کشوری که هر چند ماه، همه پرسی برگزار می شود، تکان دهنده بوده است.

پلیس روز یکشنبه در مقابل محل استقرار دولت و پارلمان در شهر برن مستقر شد، زیرا پیش بینی می شود که اعتراض هایی بعد از اعلام نتیجه رای گیری به راه افتد و سطح تدابیر امنیتی را برای چند سیاستمداری که با موج اهانت و تهدید مرگ روبه رو بوده اند، افزایش داده است. ناظران هشدار داده اند که رای گیری ممکن است باعث تشدید تنش شود و حتی عکس العمل های خشونت باری را از سوی گروه های مخالف با واکسیناسیون چنانچه نتیجه موافق میل شان نباشد، به بار آورد.

در جریان اعتراض ها به واکسیناسیون، حصارهایی در اطراف مراکز دولتی برای محافظت از آن کشیده شد.  برخی از این تجمعات اعتراضی به درگیری های خشونت بار با پلیس منتهی شد و نیروهای پلیس برای مقابله با جمعیت معترض از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی استفاده کردند.

نظرات بینندگان