arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۷۵۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۰۷ آذر ۱۴۰۰

شورای شهر یزد: خطوط انتقال آب آشامیدنی به استان تاکنون پنجاه بار شکسته شده است

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در آغاز بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به خسارت‌های چندین باره به خط آب انتقالی به استان، بیانیه شورای شهر را در خصوص تخریب‌های خط انتقال آشامیدنی به یزد قرائت کرد. «غلامحسین دشتی» ظهار کرد: «قریب پنجاه مرتبه است که خطوط انتقال آب آشامیدنی به استان یزد بی اعتنا به قوانین رسمی و توافقات ملی مورد تعرض قرار می گیرد. تخریب خسارت‌بار روزهای گذشته در حالی صورت گرفت که کشاورزان محترم استان اصفهان با مسئولین کشور و استان خود در حل مشکل به توافق رسیده و خبر آن از رسانه ملی منتشر گردید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رئیس شورای اسلامی شهر یزد در آغاز بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به خسارت‌های چندین باره به خط آب انتقالی به استان، بیانیه شورای شهر را در خصوص تخریب‌های خط انتقال آشامیدنی به یزد قرائت کرد.

«غلامحسین دشتی» با قرائت این بیانیه اظهار کرد؛ «قریب پنجاه مرتبه است که خطوط انتقال آب آشامیدنی به استان یزد بی اعتنا به قوانین رسمی و توافقات ملی مورد تعرض قرار می گیرد. تخریب خسارت‌بار روزهای گذشته در حالی صورت گرفت که کشاورزان محترم استان اصفهان با مسئولین کشور و استان خود در حل مشکل به توافق رسیده و خبر آن از رسانه ملی منتشر گردید اما در پی آن عده‌ای، بی‌اعتنا به منطق صحیح برخورد با مشکلات کم آبی کشور و منطقه، با رفتاری غیرقانونی ناخواسته زمینه سوء استفاده بدخواهان را فراهم آوردند.

انتقال آب آشامیدنی به یزد از گذشته با یک منطق قانونی و حقوقی برخوردار بوده است و منبع تامین آن استان چهارمحال و بختیاری است که بر اساس توافق رسمی و چارچوب مقررات ملی، سخاوتمندانه بخشی از آب شرب استان یزد را تامین می‌کند.

براساس مبانی شرع مقدس و تصریح قانون اساسی جمهوری اسلامی، وجود برخی مشکلات دلیلی برای تعرض و اضرار به حقوق دیگران بی‌ وجه و اقدامی غیرقانونی است که صرفا توسط عده ای خاص بر خلاف رضایت عامه صورت می‌گیرد لذا ضمن تاکید بر حل مشکلات کشاورزان و اهالی محترم مستقر در مسیر انتقال آب آشامیدنی به یزد، برای چندمین بار درخواستی برگرفته از منطق حُسن همجواری و نجابت مردم صبور و متدین استان یزد از همه اهالی متدین و مسئولین امر صورت می‌گیرد تا ضمن توجه به مسائل و مشکلات و برنامه ریزی مدبرانه و درازمدت در حل مشکل کشاورزان شریف و زحمتکش و مردم منطقه، موجبات امنیت خطوط مسیر آب آشامیدنی و نیز آرامش مردم شریف یزد که سالیان متمادی در کنار استان همسایه با دوستی و مسالمت و همزیستی مومنانه‌ای داشته‌اند فراهم آید، همدلی، همراهی و هم رزمی در دوران پرشکوه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقابله با دشمنان اسلام عزیز و انقلاب شکوهمند اسلامی را همچنان یک الگو، با عمقی بیشتر تداوم بخشند.


از مسئولین استان تقاضا داریم با ارتباط صمیمانه با مسئولین محترم استان اصفهان، ضمن مشارکت در حد توان برای حل مشکلات مردم ساکن در مسیر انتقال، صبوری و گذشت را برای ایجاد آرامش و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده بدخواهان را چون گذشته داشته و انشاالله خداوند متعال همه بندگان مومن و صبور خود را در مشکلات یاری خواهد داد.»

نظرات بینندگان