arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۲ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰

3 دلیل که چرا هزینه ارتودنسی نامرئی با پلاک شفاف بسیار متغیر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 برای افرادی که به دلیل نامنظمی‌های دندانی نیازمند درمان ارتودنسی هستند، شیوه درمان ارتودنسی نامرئی تقریباً شناخته شده است. در این روش درمان به جای استفاده از سیستم معمول و رایج ارتودنسی (براکت و سیم فلزی) از قالب هایی استفاده می شود که شفاف هستند. آن ها به دلیل شفاف و بی رنگ بودن کمتر قابل توجه هستند به همین جهت نام ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی شفاف رویشان گذاشته شده است. در این مقاله قصد داریم درباره دلیل تنوع قیمت و هزینه ارتودنسی نامرئی مطالبی ارائه دهیم و بگوییم چرا بازه قیمت درمان با این روش بین 4 تا 30 میلیون تومان است.

3 دلیل که چرا هزینه ارتودنسی نامرئی با پلاک شفاف بسیار متغیر است

ارتودنسی نامرئی برای چه افرادی مناسب است؟

این نوع ارتودنسی که یک جورهایی ارتودنسی متحرک هم نامیده می شود، برای همه افراد مناسب نیست. تنها بیمارانی می توانند با کمک این روش درمان شوند که شدت ناهنجاری فکی یا نامنظمی دندانی ناچیز تا متوسط داشته باشند. اگر مشکل بیمار جدی و شدید باشد با کمک این روش نمی توان دندان ها را منظم کرده و یا فک ها را در موقعیت درست و مناسبشان قرار داد.

به طور کلی با کمک این شیوه درمان می توان مشکلات زیر را اصلاح و درمان کرد:

  • فاصله بین دندان
  • کج بودن جزئی تا متوسط دندان ها
  • اوربایت و آندربایت جزئی (جلو یا عقب بودن جزئی یکی از فک ها)

اگر شما کسی هستید که این مشکلات را دارید می توانید با کمک قالب ها یا پلاک های ارتودنسی نامرئی به دندان هایتان نظم و هماهنگی بدهید اما اگر مشکلتان شدیدتر از این موارد است تنها راه منظم شدن دندان هایتان استفاده از دستگاه های ارتودنسی ثابت است.

3 دلیل که چرا هزینه ارتودنسی نامرئی با پلاک شفاف بسیار متغیر است

هزینه ارتودنسی نامرئی با پلاک شفاف چقدر است؟

از یک جهت این نوع ارتودنسی را می توان ارزانترین روش ارتودنسی دانست و از ی; جهت دیگر نیز در رده گرانترین روش  ها قرار داد. اگر روند ساخت پلاک های ارتودنسی شفاف شما در ایران و در لابراتوارها طی شود ارزانترین روش درمان را تجربه خواهید کرد و می توانید با دست کم 3 میلیون تومان درمان شوید.

اما اگر ساخت پلاک های ارتودنسی شما در خارج از کشور انجام شده باشد شما احتمالا بالای 30 میلیون تومان میبایست برای درمانتان اختصاص دهید. بنابراین هزینه ارتودنسی نامرئی بسیار متغییر است و در ادامه دلیل این گستردگی بازه قیمت را توضیح خواهیم داد.

دلیل ثابت نبودن هزینه ارتودنسی نامرئی چیست؟

همانطور که در بخش  قبل اشاره شد، دلیل این گستردگی بازه قیمت، محل ساخته شده پلاک ها یا قالب های شفاف ارتودنسی است. یعنی اگر پلاک ها در لابراتوار ایرانی، در خارج از کشور و در مطب متخصص ارتودنسی ساخته شده باشد قیمت ها یکسان نیست و در هر حالت متفاوت خواهد بود.

هزینه ارتودنسی نامرئی با پلاک ها خارجی

سابق بر این که تغییرات و نوسانات ارزی به شدت این روزها نبود و وضعیت اقتصادی نسبتا ثابتی و یک روندی یکنواختی را تجربه می کردیم، اغلب متخصصان بعد از معاینه دهان و دندان بیمار و گرفتن قالب و تصاویر رادیوگرافی از فک و دندان های بیمار، این اطلاعات را به خارج از کشور و به لابراتوارهای معتبر جهانی میدادند.

بر اساس اطلاعات دریافتی، لابراتوار خارجی پلاک های ارتودنسی نامرئی بیمار را میساخت و دوباره به ایران ارسال می کرد تا بیمار استفاده کند. این روند در سالیان قبل بسیار رایج بود و هزینه ارتودنسی نامرئی با آن نیز چندان بالا نبود. اما با افزایش قیمت دلار و دشواری در ارسال اطلاعات بیمار و دریافت قالب ها باعث شد که هزینه ارتودنسی نامرئی با پلاک های خارجی سر به فلک بکشد.

بنابراین به دلیل افزایش قیمت دلار و سختی فرآیند دریافت پلاک خارجی، هزینه آن نیز بسیار زیاد است. با این وجود هنوز برخی از متخصصان ترجیج می دهند پلاک های خود را از خارج کشور وارد کنند حتی اگر برای بیمار بیشتر از 30 میلیون هزینه داشته باشد.

3 دلیل که چرا هزینه ارتودنسی نامرئی با پلاک شفاف بسیار متغیر است

هزینه ارتودنسی نامرئی با پلاک های ایرانی

به دلیل آنچه که در بخش بالا عنوان شد، بسیاری از متخصصان مایلند تا به جای گذاشتن هزینه بالا روی دست بیماران، نمونه های اسکن دندان و فک و اطلاعات دیگر را به یک لابراتوار ارتودنسی در داخل ایران بفرستند.

با اینکار هزینه ها به طرز چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. اما به طبع کیفیت درمان نیز ممکن است کاهش یابد. زیرا تکنولوژی های موجود در ایران نوپا هستند و مدتی طول خواهد کشید تا به کیفیت نمونه های خارجی برسند. با این حال به طور کلی هزینه ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف ایرانی می تواند از 3 میلیون تومان آغاز شود.

هزینه ارتودنسی نامرئی با پلاک ها 1 روزه و فوری در مطب

در صورتی که بیمار تمایل داشته باشد تا از پلاک های شفاف خارجی و یا حتی لابراتوارهای داخلی استفاده کنند میبایست چندین هفته منتظر باشند تا لابراتوارها، پلاک ها را ساخته و به آن ها تحویل دهند. این باعث می شود که بیمار مدت ها منتظر دریافت قالب ها باشد که می تواند حوصله سر بر باشد و به مجموع هزینه ارتودنسی اضافه کند. 

برای اینکه این وقفه وجود نداشته باشد، تعداد انگشت شماری از ارتودنتیست هایی که در لیست های بهترین متخصص ارتودنسی دندان در تهران قرار دارند، دستگاه های اسکن و پرینت 3 بعدی قالب ارتودنسی نامرئی را به تجهیزات مطب های خود اضافه کرده اند.

دندان های بیمار در مطب با کمک این دستگاه اسکن می شوند و بلافصله پس از اسکن، دستگاه شروع به ساخت قالب شفاف ارتودنسی می کند. در عرض کمتر از 1 ساعت پلاک های بیمار آماده شده و روند درمان بدون معطلی شروع می شود. هزینه درمان با این روش بسیار کمتر است و کیفیت ساخت نیز نسبتا بالا است.

 

نظرات بینندگان