arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۰ - ۱۰ آذر ۱۴۰۰

اتحادیه اروپا «اتاق خبر» راه‌اندازی می‌کند

کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده است که با یک میلیون و ۸۰۰ هزار یورو تأمین مالی پروژه راه‌اندازی اتاق خبر اروپایی را به عهده می‌گیرد. ۱۶ خبرگزاری در این پروژه همکاری می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده است که با یک میلیون و ۸۰۰ هزار یورو تأمین مالی پروژه راه‌اندازی اتاق خبر اروپایی را به عهده می‌گیرد. ۱۶ خبرگزاری در این پروژه همکاری می‌کنند.

کمیسیون اتحادیه اروپا در تأمین مالی پروژه‌ ساخت هیأت تحریریه خبر اروپایی در بروکسل که ۱۶ خبرگزاری راه‌اندازی آن را برنامه‌ریزی کرده‌اند، شرکت می‌کند.

تیری برتون، کمیسر امور بازار داخلی این اتحادیه با اعلام این خبر در بروکسل گفت: «این نخستین اتاق خبر اروپایی به خبرنگاران امکان می‌دهد که به طور مشترک در مورد موضوعات و امور اتحادیه اروپا گزارش تهیه کنند.» بودجه‌ای که کمیسیون به این پروژه اختصاص داده ۱/۸ میلیون یورو اعلام شده است.

به گزارش دویچه‌وله، این مسئول اتحادیه اروپا تأکید کرد، از طریق این نیوزروم، شهروندان دسترسی بهتری به اطلاعات باکیفیت خواهند داشت.

به گزارش کمیسیون، این بودجه قرار است از جمله هزینه دوره‌های آموزشی در اتاق خبر و وب‌سایتی جدید و چندزبانه با متون منتخب از آژانس‌های خبری در مورد موضوعات اتحادیه اروپا را پوشش دهد.

هماهنگی‌های این پروژه را خبرگزاری آلمان (dpa) بر عهده گرفته است. مدیر خبرگزاری آلمان درباره این پروژه گفته است:«همه از تنوع دیدگاه‌ها بهره می‌برند.»

خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری آنسا از ایتالیا، بلگا، خبرگزاری رسمی بلژیک، خبرگزاری آپا از اتریش و خبرگزاری اسپانیایی افه از جمله خبرگزاری‌هایی هستند که در برپایی این اتاق خبر مشترک، شرکت دارند.

از میان کشورهای غیرعضو در اتحادیه اروپا، خبرگزاری‌هایی مانند خبرگزاری رسمی آلبانی (آتا) یا خبرگزاری تانژونگ از صربستان هم با این پروژه همکاری می‌کنند.

این پروژه از ژانویه سال ۲۰۲۲ کلید می‌خورد.

نظرات بینندگان