arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۰۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۰ - ۱۱ آذر ۱۴۰۰

ذوالنور: تفاوت بین رئیسی و روحانی در تعامل با مجلس از زمین تا آسمان است / رئیسی هیچ تکبری نسبت به نمایندگان ندارد / روحانی به مجلسی‌ها بها نمی‌داد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور به عقل جمعی معتقد بوده و برای مجلس و قانون حریم قائل است و هیچ تکبری نسبت به نمایندگان ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهر: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور به عقل جمعی معتقد بوده و برای مجلس و قانون حریم قائل است و هیچ تکبری نسبت به نمایندگان ندارد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری درباره جلسه مشترک دولت و مجلس، گفت: برگزاری این جلسه ابتکار بسیار خوبی بود که مجلس میدان دار آن شد.

وی افزود: اولین جلسه تعاملی بین مجلس و قوا، با قوه قضائیه برگزار و جلسه دوم با وزرا و هیئت دولت تشکیل شد.

نماینده مردم قم در مجلس برگزاری این جلسات را عامل همدلی و همزبانی دولت و مجلس خواند و گفت: با برگزاری این جلسات، موانع میان دولت و مجلس برداشته می‌شود و نمایندگان و وزرا با همکاری و همیاری مسائل و مشکلات کشور را بررسی و حل می‌کنند.

ذوالنوری با بیان اینکه باید این جلسات بهتر مدیریت می‌شد، اظهار داشت: باید پیش از برگزاری این جلسه، کار کارشناسی دقیق بر روی مسائل و اولویت‌های کشور برای بررسی در نشست مشترک انجام می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور به عقل جمعی معتقد است و برای مجلس و قانون حریم قائل است و نسبت به مجلس نخوت و تکبر ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در هفته‌های اخیر که سفرهای استانی رئیس جمهور کاهش یافته، دیدار رئیس جمهور با مجامع استانی افزایش یافته که اقدام مهمی است.

ذوالنوری تصریح کرد: در دولت دوازدهم نوع رابطه رئیس جمهور با مجلس دهم که مجلسی همراه با دولت وقت بود، به گونه‌ای بود که نمایندگان تهران سه سال در نوبت دیدار با رئیس جمهور بودند؛ هاشم زایی نماینده مردم تهران در مجلس دهم که به شدت مدافع دولت بود می‌گفت مجمع نمایندگان تهران سه سال در نوبت دیدار با رئیس جمهور است.

وی گفت: هاشم زایی که در دوران ریاست جمهوری رهبر انقلاب هم نماینده بوده است، خاطره‌ای تعریف می‌کرد مبنی بر اینکه اگر با رئیس جمهور وقت تماس می‌گرفتیم، در صورتی که فردای آن روز جلسه‌ای برگزار نمی‌شد، دیدار با رئیس جمهور در همان هفته حتماً برگزار می‌شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: تفاوت بین رئیسی و روحانی در تعامل با مجلس از زمین تا آسمان است.

نظرات بینندگان