arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۲ آذر ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / واکنش طالبان به حادثه مرزی با ایران / مازوت‌سوزی در ۵ شهر / پیش‌بینی فرمانده بسیج درباره یک ابرتحول

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

واکنش طالبان به حادثه مرزی با ایران
سخنگوی طالبان ضمن اعلام کنترل درگیری در مرز مشترک با ایران گفت که دستورات لازم برای جلوگیری از وقایع مشابه صادر شده است. «ذبیح الله مجاهد»، در واکنش به درگیری مرز مشترک با ایران گفت: در منطقه مرزی شهرستان کنگ ولایت نیمروز بین نیروهای مرزبانان افغان و ایران سوء تفاهم رخ داده و با تفاهم هر دو طرف این حادثه کنترل شده است.

سردار نقدی: باید اپلیکیشن خودمان را داشته باشیم
سردار نقدی، معاون سپاه گفت که باید اپلیکیشن، پیام‌رسان و سیستم عامل خود را داشته باشیم. او گفت برای انتقال پیام بین خودمان، نیازی نیست که داده‌ها به کیلومترها دورتر برود و پس از تجزیه و تحلیل بازگردد.

تکذیب حمله سایبری به دانشگاه تهران
رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه تهران حمله سایبری به سایت دانشگاه را تکذیب کرد و گفت فقط یک IP درخواست‌های تکراری ارسال می کرد که حذفش کردیم تا موفق به نفوذ نشود.

مازوت‌سوزی در ۵ شهر
معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در حال حاضر از مازوت در نیروگاه‌های مشهد، اهواز، کرمان، ایرانشهر و بیستون در کرمانشاه استفاده می‌شود.

پیش‌بینی فرمانده بسیج درباره یک ابرتحول
رییس بسیج مستصعفین کشور گفت: ما به زودی شاهد یک ابر تحول بزرگ دیگر در قرن ۱۵ هجری شمسی خواهیم بود. او گفت: در قرن ۱۴ هجری شمسی شاهد تحقق یک تحول بزرگ بودیم و در سایه تحقق آن تحول بزرگ که می توان از آن به عنوان یک ابر تحول نام برد، پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی اتفاق افتاد. ما چون به این نعمت بزرگ متنعم هستیم و به فرموده امام راحل نیز جمهوری اسلامی ایران یک موهبت الهی بود که سوی خدای متعال به ملت ایران ارزانی شد، عظمت و بزرگی این حادثه را به آن اندازه ای که وسعت این حادثه است را شاید هنوز برخی از ما درک نکرده ایم.


باقری: سند سوم درباره راستی‌آزمایی است
مذاکره کننده ارشد ایران گفت که ایران در سند سومی که به طرف های مقابل در برجام ارائه می‌شود درباره مدت راستی آزمایی از رفع تحریم ها نقطه نظرات و پیشنهادهای را بیان می کند. این سند هنوز تحویل طرف‌ها نشده است. علی باقری در پاسخ به این پرسش که در اسناد ارایه شده ایران به طرف های مقابل، رفع تحریم ها گام به گام خواهد بود یا یکجا؟ گفت: رفع تحریم ها گام به گام نیست.

نظرات بینندگان