arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۵ - ۱۲ آذر ۱۴۰۰

ملکه مواد مخدر جهان و زندگی عجیب او

اگرچه بسیاری از افراد، ال چاپو، سلطان مواد مخدر جهان را می‌شناسند، اما جالب استبدادی این قاچاقچی سرشناس، همسری دارد که به نوعی همکار وی و ملکه مواد مخدر جهان محسوب می‌شود و زندگی پرزرق و برق او نیز، طی سال‌های اخیر در کانون توجه است، گرچه وی هم اکنون، محکوم و زندانی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اگرچه بسیاری از افراد، ال چاپو، سلطان مواد مخدر جهان را می‌شناسند، اما جالب استبدادی این قاچاقچی سرشناس، همسری دارد که به نوعی همکار وی و ملکه مواد مخدر جهان محسوب می‌شود و زندگی پرزرق و برق او نیز، طی سال‌های اخیر در کانون توجه است، گرچه وی هم اکنون، محکوم و زندانی است.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از نیویورک پست، کرونل آیسپورو روز سه شنبه به سه سال زندان محکوم شد، همسر ال چاپو از قاضی دادگاه فدرال التماس کرد که دختران دوقلوی ۱۰ ساله او را در نظر بگیرد که در غیاب وی و پدرشان ال چاپو یتیم خواهند ماند.

این زن ۳۲ ساله به رودوف کنترراس، قاضی دادگاه منطقه‌ای در واشنگتن دی سی که حکم او را صادر کرد، گفت: "آن‌ها در حال حاضر بدون حضور یکی از والدین خود بزرگ می‌شوند. از شما خواهش می‌کنم که اجازه ندهید بدون حضور مادرشان بزرگ شوند. "

قاضی کنتراس در بیان حکم خود به آیسپورو گفت: "امیدوارم دوقلو‌های خود را در محیطی متفاوت با آنچه تا به حال تجربه کرده اند بزرگ کنید. " ایسپورو ساله، امیدوار است که بقیه دوران زندان خود را در یک مرکز فدرال در کالیفرنیا بگذراند تا بتواند به فرزندان خود نزدیک شود. ماریا خواکینا و امالی گوادالوپ مانند مادر ملکه زیبایی خود در آن ایالت به دنیا آمده اند و تابعیت ایالات متحده دارند. مشخص نیست که چه کسی از دختران مراقبت می‌کند، در حالی که والدین هر دو دوران زندان خود را می‌گذرانند.

روز سه‌شنبه، کرونل آیسپورو،   به دلیل نقش خود به عنوان "همدست" در کارتل Sinaloa به ۳۶ ماه زندان محکوم شد. شوهر او، خواکین «ال چاپو» گوزمان، که پیش از استرداد به ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ رهبری کارتل را بر عهده داشت، در حال حاضر در یک مرکز امنیتی با حداکثر حفاظت در کلرادو در حال گذراندن حبس ابد است.

جفری لیختمن، وکیل مدافع جنایی منهتن که وکالت هر دوی آنها،   کورنل آیسپورو و ال چاپو را برعهده داشت، روز سه شنبه به خبرنگاران در بیرون دادگاه گفت که آیسپورو احتمالاً ۱۸ ماه دیگر از زندان خارج خواهد شد. لیختمن گفت که این حکم نسبتاً سبک بود، زیرا کورنل آیسپورو سابقه کیفری قبلی نداشت و به راحتی به گناه خود اعتراف کرد.

اما یک کارشناس کارتل‌های مکزیکی گفت که کورنل آیسپرو احتمالاً باید ۳۶ ماه  کامل را در زندان فدرال بگذراند. رابرت آلمونته، مشاور امنیتی مستقر در تگزاس، گفت: «چیزی به نام آزادی زودهنگام از زندان فدرال وجود ندارد. او به گذراندن دوران محکومیت در زندان فدرال ایالات متحده عادت نخواهد کرد. اینجا مثل مکزیک نخواهد بود که زندانیان می‌توانند برای سلول‌های مجلل پول پرداخت کنند و غذا را بیرون ببرند. او یک درس عبرت واقعی می‌گیرد.»

گذراندن زمان پشت میله‌های زندان رویا‌های صنعت  مد او را نیز متوقف خواهد کرد. کرونل آیسپورو  قبل از دستگیری در جستجوی طراحانی در مکزیک بود تا به ایجاد خطی از قاب‌های تلفن همراه، کلاه، تی شرت و گرمکن تحت نام "El Chapo Guzman" کمک کنند.

طبق اطلاعات ثبت فدرال، آیسپورو  یک علامت تجاری در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ برای نام تجاری و یک آرم دایره‌ای با سر شیر به ثبت رساند. هنوز هیچ موردی تحت این برچسب تولید نشده است.

او همچنین در نوامبر ۲۰۱۹ در یک قایق بادبانی در یک قسمت از VH۱ "Cartel Crew" ظاهر شد و از پسر قاچاقچی مواد مخدر گریزلدا بلانکو برای راه‌اندازی خط تولید لباس مشاوره خواست.

منابع اگاه می‌گویند که آیسپورو،    می‌خواست خط تولید خود را شروع کند تا به اتکای خود به سود ناشی از خرید و فروش مواد مخدر پایان دهد، اگرچه خودش منکر استفاده از پول مواد مخدر برای تأمین هزینه‌های سبک زندگی خود شده است.

این زندگی مجلل شامل سفر‌های مجلل به اروپا و یک مهمانی با تم باربی برای هفتمین سالگرد تولد دخترانش در سال ۲۰۱۸ بود که با یک خانه رویایی غول پیکر صورتی، کارناوال سواری و مجموعه‌ای شگفت انگیز از کیک و آب نبات برگزار شد.

در آن زمان، او گفت که به پول نقد از اجاره املاکی که پدرش که یک قاچاقچی محکوم مواد مخدر بود، متکی بود. قبل از دستگیری، او همچنین به یک اینفلوئنسر اینستاگرام تبدیل شده بود و  با بیش از ۶۸۶۰۰۰ دنبال کننده،   مدل لباس برای شرکت‌های مختلف مکزیکی در سینالوآ شده بود.   آخرین پست اینستاگرام او، از دو ماه قبل از تسلیم شدن، کرونل آیسپرو را با لباس عروس نشان می‌دهد که تبلیغ یک سالن زیبایی را می‌کند.


آلمونته به  نیویورک پست گفت: "در گذشته، او می‌توانست با افراد بسیار شیک بگردد و به راحتی فرمان دهد. اکنون با او مانند هر زندانی زن دیگری در سیستم زندان فدرال رفتار خواهد شد. "

ملکه مواد مخدر جهان و زندگی عجیب او

آیسپورو، خود را به مقامات در فرودگاه دالس در خارج از واشنگتن دی سی تسلیم کرد، جایی که او در ماه فوریه به اتهامات قاچاق بین المللی مواد مخدر دستگیر شد و قبلاً ۱۰ ماه را در بازداشتگاه بزرگسالان ویلیام جی تروسدیل در ویرجینیا سپری کرده است. این مرکز که حدود ۴۰۰ زندانی را در خود جای داده است، همچنین خانه پل منافورت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ بوده است. طبق گزارش ها، کورنل آیسپورو در بازداشتگاه، ۲۲ ساعت در روز در سلول خود تنها بود، یعنی بسیار دور از زندگی پر زرق و برق و شلوغ سابق او.

ماریل کولون، وکیل او در اوایل سال جاری به «ال پایس» اسپانیا گفت: "او فقط چند ساعت را در یک اتاق کوچک جمعی می‌گذراند. کرونل آیسپورو بیشتر اوقات مطالعه می‌کرد، زیرا آن‌ها به او پیشنهاد دیگری نمی‌دهند تا حواس خود را پرت کند.

مشارکت او در کارتلی که توسط شوهرش ۶۴ ساله اداره می‌شد، آشکار شد، طبق اسناد دادگاه، کرونل آیسپورو، که در سال ۲۰۰۷ در ۱۸ سالگی با ال چاپو ازدواج کرد، در فرار جسورانه شوهرش  از طریق یک تونل طولانی از یک زندان با امنیت بالا در مکزیک در سال ۲۰۱۵ نقش مهمی داشت.

اسناد دادگاه می‌گوید، علاوه بر تحویل یک میلیون دلار پول نقد به مقامات زندان برای ترتیب دادن شرایط مناسب زندان برای گوزمان، آیسپورو  ترتیب یک ساعت جی‌پی‌اس مبدل به عنوان یک ماده غذایی را داد تا توسط یک نگهبان زندان به گوزمان تحویل داده شود. اسناد دادگاه می‌گویند که این ساعت به گوزمان اجازه می‌داد مکان سلول خود را مشخص کند تا به مهندسان تونل مختصات جغرافیایی خاص برای ساخت تونل زیرزمینی بدهد.

ملکه مواد مخدر جهان و زندگی عجیب او

او همچنین به خرید ملک نزدیک زندان کمک کرد تا تونل ساخته شود. طبق اسناد دادگاه، در ملاقات‌هایی که با شوهرش در زندان داشت، او را از پیشرفت ساخت و ساز تونل که دهانه‌ای در زیر دوش سلول ال چاپو داشت، آگاه کرد. بر اساس پرونده‌های دادگاه، او پیام‌هایی را به دیگر اعضای کارتل سینالوآ در رابطه با تجارت مواد مخدر منتقل کرد، تجارتی که توسط ال چاپو در زمانی که او در زندان بود همچنان اداره می‌شد.

ال چاپو پس از فرار از زندان فوق امنیتی مکزیک در سال ۲۰۱۵، فراری بود و در خانه‌های امن زندگی می‌کرد تا اینکه توسط تفنگداران دریایی مکزیکی در شهر ساحلی لوس موچیس در سینالوآ در ژانویه ۲۰۱۷ دستگیر شد. چند روز بعد، او به ایالات متحده مسترد شد تا به جرم چندین فقره قاچاق مواد مخدر، پولشویی و قتل محاکمه شود.

ملکه مواد مخدر جهان و زندگی عجیب او

کورنل آیسپورو همراه با محکومیت زندان خود به پرداخت نزدیک به ۱.۵ میلیون دلار به دولت ایالات متحده محکوم شد که طبق سوابق دادگاه بعداً به ۵۱۱۷۳۴ دلار کاهش یافت.

کورنل آیسپرو قبل از اعلام حکم به زبان اسپانیایی گفت: «من واقعاً برای هر آسیبی که ممکن است انجام داده باشم، متاسفم. من در نتیجه دردی که برای خانواده ام ایجاد کردم، رنج می‌برم.» علاوه بر همسرش، پدر کرونل آیسپورو، اینس کرونل بارراس، یک قاچاقچی مواد مخدر و عضو سابق کارتل سینالوآ است که در حال حاضر محکومیت ۱۰ ساله خود را در مکزیک می‌گذراند.

نظرات بینندگان