arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۱۳ آذر ۱۴۰۰

بیکاری ۱۰۰ هزار پرستار در کشور

دبیر کل خانه پرستار ایران گفت: ظرفیت دانشکده‌های پرستاری جهت سه برابر افزایش پیدا کرده است و ١٠٠ هزار پرستار بیکار داریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: دبیر کل خانه پرستار ایران گفت: ظرفیت دانشکده‌های پرستاری جهت سه برابر افزایش پیدا کرده است و ١٠٠ هزار پرستار بیکار داریم.

محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار ایران با اشاره به اینکه پرستاران بیشترین خدمات را به مردم در حوزه سلامت ارائه می دهند، اظهار کرد: در حال حاضر پرستاران در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا بیشترین خدمات را به مراجعه کنندگان مراکز درمانی و بیمارستانی ارائه می دهند. ما نیازمند تعداد نیروی پرستار در بیمارستان های سراسر کشور هستیم تا حداقل استاندارد های بین المللی در زمینه پرستاران را در کشور داشته باشیم.

او ادامه داد: بر اساس استاندارد های حداقلی کشور باید به ازای هر هزار نفر ، سه نیروی پرستار در بیمارستان ها و مراکز درمانی مشغول به کار باشند که در حال حاضر این شاخص در حدود ۱/۶ است.

دبیر کل خانه پرستار ایران بیان کرد: نیروی پرستار جذب شده باید از کیفیت های لازم مانند تخصص، کارآمدی و انگیزه برخوردار باشد تا توانایی لازم برای ارائه خدمت به بیماران و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی را داشته باشد.

او افزود:جمعیت پرستار کشور باید بیش از دو برابر وضعیت موجود باشد تا به کف استاندارد های بین المللی برسیم. ما ۱۰۰ هزار نیروی پرستار بیکار در کشور داریم و این در حالی است که کمبود پرستار در بیمارستان های کشور بسیار محسوس است اما متاسفانه هیچ اقدامی برای جذب نیروی پرستار انجام نشده است.

دبیر کل خانه پرستار ایران گفت: ظرفیت های دانشکده های پرستاری سه برابر یعنی ۳۰۰ درصد زیاد شده است و سالیانه ۱۲ هزار پرستار از دانشکده های سراسر کشور فارغ التحصیل می شوند.

نظرات بینندگان