arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۰۶۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۲ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۱

کمیته بین المللی المپیک به ایران: یکی به ما بگوید آنجا چه خبر است؟/ به شدت نگران دخالت دولتیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا در نامه ای مشترک خطاب به محمد علی آبادی و بهرام افشارزاده خواستار گفت و گوی کمیته ملی المپیک ایران با مقامات دولتی در رابطه با آنچه مداخله دولت در امور فدراسیون های ورزشی ایران خواندند، شدند.

به گزارش ایسنا؛ در این نامه تاکید شده که مقامات دولتی حق مداخله در امور فدراسیونها از جمله انتخابات را ندارند و برکناری های اخیر چند رئیس فدراسیون مطابق با منشور المپیک نبوده است. همچنین در این نامه از مسئولان کمیته ملی المپیک ایران خواسته شده تا در این رابطه با مقامات دولتی گفت و گو کنند و نتیجه را به اطلاع کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا برسانند.
متن نامه به شرح زیر است:

به اطلاع ما رسیده است که تعدادی از روسای فدراسیونهای ورزشی در کشور شما با دخالتهای دولتی برکنار شده و افرادی جانشین آنها شده اند. در موردی خاص، از سوی فدراسیون بین المللی کانو (ICF) و فدراسیون بین المللی روئینگ ( FISA) مطلع شدیم که چنین رفتاری در مورد فدراسیون کانو و روئینگ کشور شما صورت گرفته است.

همانطور که می دانید IOC و OCA بسیار متعهد هستند تا اصول و ارزشهایی که جنبش المپیک را کنترل می کنند، حفظ نمایند و تضمین داده شود که تشکیلات ورزشی (مانند کمیته های ملی المپیک و فدراسیون های ورزشی) متعلق به جنبش المپیک هستند و بدون مداخله دولت می توانند به کار خود بپردازند، همانطور که در منشور المپیک این موارد گفته شده اند.

قدرتهای دولتی و جنبش المپیک در یک کشور در واقع باید یک مشارکت مفید را فراهم سازند تا ورزش در سطح ملی در یک حالت هماهنگ توسعه پیدا کند. با وجود این شرایط، دولت نمی تواند در قلمرو و اقدامات داخلی (از قبیل انتخابات) تشکیلات ورزشی ملی که به جنبش المپیک تعلق دارند، دخالت داشته باشد.

بنابراین، سپاسگذار خواهیم شد که اگر لطفا بتوانید:

1- ما را مطلع سازید که در مورد فدراسیون های ورزشی کشور شما چه اتفاقاتی رخ داد.

2- با مقامات دولتی خود گفت و گو کنید تا تضمین دهند که منشور المپیک و در مورد خاص، اصول استقلال تشکیلات ورزشی وابسته به جنبش المپیک را در کشور شما رعایت می کنند.


3- IOC و OCA را از نتیجه گفت و گوی خود با مقامات دولتی مربوطه با خبر سازید.

پیر میرو، مدیر روابط کمیته بین المللی المپیک

حسین المسلم، مدیر کل و مدیر فنی شورای المپیک آسیا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایزا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
0
2
چه میکنه این این دولت در امور ورزشی!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
0
2
دیگه کسی توی کل دنیا یدا نمیشه که ندونه اینجا چه خر تو خریه
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
0
8
بفرمائید خودمان هم نمی دانیم چه خبر است آنوقت انتظار دارید به شما بگوئیم ؟
نظرات بینندگان